Budoucí zakladatel slavné automobilky se narodil v Paříži jako páté dítě nizozemského židovského obchodníka s diamanty. Jeho matka pocházela z Polska, kde mladý André získal cenné zkušenosti a patent na šípovité ozubení převodových kol. Právě od něj pocházejí dva šípy v logu automobilky Citroën.

Svoji moderní továrnu s pásovou výrobou navrhl Citroën za první světové války k výrobě munice, po skončení bojů ji přeměnil na automobilku, určenou k výrobě vozů pro široké vrstvy. V roce 1919 z jejích bran vyjel první model, nazvaný jednoduše Type A, který se záhy stal bestsellerem.

Své zákazníky si Citroën získával i řadou dalších služeb, jako byl prodej na splátky, možnost objednat náhradní díly z katalogu či využít k opravám sítě firemních garáží. Těžkou ránu zasadila automobilce světová krize 30. let, kterou firma přežila jen se štěstím. Ani později nebyla její hospodářská kondice právě skvělá, přestože dala světu řadu výborných vozů včetně nesmrtelného modelu DS. Od roku 1976 je automobilka Citroën součástí koncernu PSA Peugeot Citroën.

Dnes se ročně prodá na celém světě kolem 1,5 miliónu automobilů nesoucích jeho jméno.