Hlavní obsah

Ford potvrdil výkon nového Focusu RS, dostal 350 koní

Novinky, maž

Ford do britského Goodwoodu přivezl nový Focus RS, který se v rámci Festivalu rychlosti zúčastní slavného závodu do vrchu. Modrý ovál nyní po půl roce zveřejnil výkon motoru, zrychlení 0-100 km/h ani nejvyšší rychlost však zatím stále neznáme.

BEZ KOMENTÁŘE: Focus RS IIIVideo: Ford

 
Článek

O pohon se stará celohliníkový čtyřválec o zdvihovém objemu 2,3 litru, který znáte třeba z nového mustangu. Ve Focusu RS byl přepracován – twin-scroll turbodmychadlo je větší, stejně jako mezichladič. Motor bude mít výkon – a to Ford tajil nejméně půl roku – 350 koní (257 kW). Motor lze vytočit do 6800 otáček.

Točivý moment vrcholí hodnotou 440 Nm během 2000 až 4500 otáček, po dobu 15 sekund lze díky overboostu z motoru dostat ještě o 30 Nm více. Kdo myslel, že Ford nyní prozradí i zrychlení na „stovku“ a maximální rychlost. Tyto dvě zbývající informace stále bůhvíproč nejsou k dispozici.

Převodovka je šestistupňová, přímo řazená. Standardem jsou pneumatiky Michelin Pilot Super Sport o rozměru 235/35 R19. K dispozici budou i „lepivé“ Pilot Sport Cup 2, určené zejména pro závodní okruhy.

První Focus RS s pohonem všech kol

Focus RS vůbec poprvé dostane pohon všech čtyř kol. Ford tento systém se dvěma elektronicky řízenými lamelovými spojkami nazývá Ford Performance All-Wheel-Drive. Pohon na všechna čtyři kola nabídne dynamické vektorování točivého momentu. Hnací moment lze přenést nejen v podélném, ale i v příčném směru – mezi levým a pravým zadním kolem.

Na videu je vidět, jak auto při velmi rychlé jízdě dovede v zatáčce vybočit svou zádí. Na zadní nápravu lze nasměrovat až 70 procent točivého momentu, přičemž až 100 procent točivého momentu aktuálně dostupného na zadní nápravě lze poslat na jedno kolo.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám