Jedním z důvodů změn v řízení jsou nynější slabé výsledky skupiny na trzích mimo západní Evropu, kvůli nimž v květnu celkový odbyt vozů společnosti už druhý měsíc po sobě klesl. „Velké trhy, jako jsou Jižní Amerika, Rusko, Čína a Spojené státy, jsou velkou novou výzvou pro celý automobilový průmysl," uvedl na shromáždění před deseti tisíci zaměstnanci ve Wolfsburgu generální ředitel společnosti Martin Winterkorn, jehož citovala agentura Reuters.

Německý list Handelsblatt s odvoláním na zdroje z firmy tento týden uvedl, že současná struktura se má změnit do decentralizovaného systému se čtyřmi holdingovými společnostmi. Jedna z holdingových společností má zahrnovat značky osobních aut VW, Škoda a Seat a v jejím čele bude bývalý manažer BMW Herbert Diess. Podle listu se má reforma zaměřit hlavně na vysoké náklady na výrobu vozů hlavní značky VW v německých továrnách.

Další holdingovou skupinou budou luxusní značky Audi a Lamborghini a motocyklová značka Ducati. Třetí skupinu vytvoří nákladní a dodávkové vozy MAN, Scania a VW Užitkové vozy, čtvrtou skupinu pak značky Porsche, Bugatti a Bentley. Automobilka se k těmto informacím odmítla vyjádřit.

Špatné hospodářské výsledky stály místo Piëcha

Špatné výsledky na mimoevropských trzích se v letošním roce staly pro předsedu dozorčí rady Volkswagenu Ferdinanda Piëcha záminkou k tomu, aby žádal Winterkornovu rezignaci. Piëch ale s Winterkornem v mocenském boji prohrál a v dubnu z vedení společnosti odstoupil.

Volkswagen je největší automobilkou v Evropě a nejpozději do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem aut na světě. Loni firma zvýšila prodej o 4,2 procenta na 10,14 miliónu aut, a poprvé tak překonala desetimiliónovou hranici. Jedničkou na světovém trhu ale zůstala japonská Toyota (10,23 miliónu vozidel).