Hlavní obsah

Opel ukázal novou astru, zhubla dva metráky a dostala adaptivní diodové světlomety

Novinky, maž

Po pondělním úniku Opel urychleně vydal sadu fotografií a připojil i důležité technické informace. Díky tomu víme, že nová, v pořadí jedenáctá astra zhubla až o 200 kilogramů. Ve světové premiéře se ukáže v září na frankfurtském autosalonu.

Foto: Opel

Opel Astra (2015)

Článek

Ta zarputilost je fascinující. Přestože astra je na chvostu prodejů dokonce i v Německu, a třebaže Opel dohromady prodá méně všech svých osobních modelů, než kolik Volkswagen prodá golfů, stále se v nižší střední třídě snaží rüsselsheimská automobilka vyhrát zdánlivě nerovný souboj.

Z pohledu použité techniky totiž astra není vůbec špatná. Tak třeba hmotnost: v závislosti na verzi a výbavě je nová astra, která je s délkou 4,37 m o přibližně pět centimetrů kratší než dosluhující generace, až o 200 kilogramů lehčí, nejméně však o 120 kilogramů. Opel uvádí, že hmotnost samotné karoserie klesla o více než 20 procent. Kromě menší velikosti, kompaktnějších motorů na tom má podíl i větší využívání vysokopevnostních ocelí nebo nová konstrukce náprav.

Foto: Opel

Opel Astra (2015)

Nově přibyly tříválce

Motorizace pro jedenáctou generaci astry? Jejich výkon osciluje mezi 70 kW (95 k) až 147 kW (200 k). Poprvé se pod kapotami aster objeví i jeden tříválcový motor; základem je litrový tříválec o výkonu 77 kW (105 k). Nová je naftová čtrnáctistovka (čtyřválcová), zbývající motory mají zdvihový objem 1,6 litru.

Interiér, ač obestavěný menší karoserií (snížila se i výška vozu – o nikoliv nepodstatných 2,6 cm), nabídne údajně více místa pro posádku. Zajímavostí jsou některé prvky, dosud nabízené jen v luxusním segmentu. Patří mezi ně masážní sedadlo řidiče (s dofukovatelnými bočnicemi) nebo zadní vyhřívané sedačky.

Foto: Opel

Opel Astra (2015)

Foto: Opel

Opel Astra (2015)

Přední diodové světlomety Matrix LED využívají čelní kamery a díky tomu individuálně nastavují dosah a rozdělení světelného paprsku podle momentální dopravní situace. Tuto vychytávku v tomto segmentu zatím nikdo jiný nemá, ani „etalonový“ Volkswagen Golf.

Astra dostala i nový multimediální systém, který dovede spolupracovat s tzv. chytrými telefony. Nechybí ani plejáda asistenčních systémů: počínaje čtením dopravních značek, udržováním v jízdním pruhu, hlídáním mrtvého úhlu a konče kontrolou vzdálenosti od vpředu jedoucích vozidel včetně výstrahy před kolizí a samočinným brzděním.

Foto: Opel

Opel Astra (2015)

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám