Firmy nyní vytvoří společný výbor, který rozhodne, jaký způsob společné práce bude nejlepší. Cílem obou automobilek je, aby jejich technici pracovali společně na vývoji. "Je to spíše zasnoubení," reagoval Tojoda na dotaz, zda by se spolupráce dala přirovnat ke svatbě. Firmy nepřevezmou podíl jedna v druhé.

Toyota již několikrát oznámila, že je otevřená alianci s jinou automobilkou. Spolupracovala již s americkou firmou General Motors a v roce 2013 oznámila spolupráci s BMW v oblasti vodíkového pohonu.

Mazda měla od roku 1979 silného partnera, americkou automobilku Ford Motor. Ford měl původně v Mazdě čtvrtinový podíl a v roce 1996 ho zvýšil na třetinu. V roce 2008 však začal své spojení omezovat a svůj podíl v Mazdě nakonec prodal, napsala agentura AP.

Automobilky po celém světě spojují své síly, aby snížily své náklady na vývoj nových technologií. Dohoda je pro Mazdu významnou podporou. Mazda je nejmenší z pětice velkých japonských automobilek a její výdaje na výzkum a vývoj jsou desetinové ve srovnání s Toyotou.