Obě automobilky již vzájemně sdílejí některé technologie a spolupracují i při výrobě. Toyota nyní podle zdrojů zvažuje, že Mazdě poskytne své technologie vodíkových článků a plug-in hybridů. Mazda by na oplátku svému partnerovi nabídla technologie úsporných benzinových a dieselových motorů své řady SkyActiv.

Mazda se snaží vyvíjet vlastní vůz na vodíkový pohon, kvůli vysokým nákladům by se ale raději podle zdrojů dohodla na spolupráci s Toyotou. Ta začala na konci loňského roku prodávat vůz Mirai, který je nyní jediným sériově vyráběným automobilem na vodíkový pohon pro širší trh.

Toyota považuje vozy poháněné vodíkovými palivovými články za nejslibnější bezemisní alternativu vůči tradičním automobilům, protože na rozdíl od elektrických vozů mají srovnatelný dojezd a dobu doplňování paliva. Největší světová automobilka se již rozhodla uvolnit k bezplatnému využívání některé své patenty na vodíkový pohon, aby podnítila rozvoj příslušné infrastruktury.

Může se Vám hodit na službě Firmy.cz: