"Je načase dále rozvinout náš model řízení a reorganizovat struktury a úkoly," citoval časopis Winterkorna. Mluvčí skupiny uvedl, že na čtvrteční narychlo svolaném shromáždění manažerů Winterkorn mluvil o budoucnosti firmy a nové struktuře řízení.

Winterkorn se znovu zaměřuje na řízení největšího evropského výrobce automobilů poté, co svedl souboj s vlivným předsedou dozorčí rady a patriarchou společnosti Ferdinandem Piëchem. Tomu se nezdařilo Winterkorna sesadit a sám před dvěma týdny z dozorčí rady odešel i se svou manželkou Ursulou.

Příčinu k veřejnému výpadu proti Winterkornovi poskytly Piëchovi slabé výsledky značky VW ve Spojených státech a Latinské Americe, které by mohly ohrozit střednědobé plány skupiny. Winterkon dal najevo, že hodlá tuto situaci řešit.

"Zdvojnásobíme naše úsilí všude tam, kde je naše pozice neúměrná naší váze," řekl Winterkorn. Dodal, že má v tomto směru plnou podporu dozorčí rady.

VW chce být evropskou jedničkou i mezi nákladními vozy

Volkswagen už slíbil, že u vlajkové značky VW sníží do roku 2017 náklady o pět miliard eur (137 miliard korun) ročně. Chce tím zvýšit ziskovost na úroveň japonské Toyoty, která je nyní jedničkou světového automobilového trhu a Volkswagen ji chce nejpozději do roku 2018 z této pozice sesadit.

Volkswagen rovněž hodlá vybudovat divizi nákladních automobilů, která by nalomila postavení nynějšího lídra na tomto trhu, německé skupiny Daimler. Rozhodnutí je součástí dlouhodobého plánu firmy stát se největším výrobcem nákladních aut v Evropě.