Maďarské reálné mzdy se loni zvýšily o 13,6 procenta, tedy zhruba dvojnásobným tempem ve srovnání s rokem 2001. Podle GKI však nyní domácnosti nákup nového automobilu důkladněji zvažují kvůli očekávanému zvýšení cen paliv.

Podle průzkumu GKI jsou nyní pouze dvě procenta domácností definitivně rozhodnuta pořídit si během dvou let nový automobil a pouze 15 procent firem plánuje nákup nových vozů během jednoho roku. GKI však přesto předpokládá, že prodej automobilů v prvním čtvrtletí meziročně stoupne o 40 procent na 52.000 vozů, především díky nákupům ze strany středně velkých firem.

V celém letošním roce by se pak měl prodej zvýšit na 200.000 vozů. Nejúspěšnějšími automobilkami v Maďarsku se podle GKI loni staly firmy Opel a Volkswagen, následované společnostmi Ford, Renault a Peugeot, napsala agentura Reuters.