Karosářská verze fastback je v současné době až na vzácné výjimky pozapomenutá, přitom jde o velmi atraktivní verzi s prudkým zakončením zadní části a výklopnými pátými dveřmi včetně prosklení jako u liftbacku. Korejská Kia nyní ukázala koncept nazvaný Novo – název vychází z latinského slova „novatus“ (obnovený nebo osvěžený).

Koncept nalakovaný světle zelenou barvou byl navržen v designérském středisku Kie v korejském Namyangu. Studie vychází z upravené verze platformy modelu Cerato (Forte). Zaujme nízký přední převis a prudké zakončení od B sloupků (ale rozhodně ne tak prudké jako u amerických sportovních fastbacků z šedesátých let). Okna jsou bezrámová a umístěná vysoko, což společně s jejich velikostí zdůrazňuje sportovní proporce.

Kia Novo (koncept, 2015)

Kia Novo (koncept, 2015) – interiér je spartánský a orientovaný na řidiče.

FOTO: Kia

Kia Novo (koncept, 2015)

Kia Novo (koncept, 2015)

FOTO: Kia

Kola mají dvacet palců, roztáčejí se ta přední

Maska chladiče je pro Kiu typická, její „tygří nos” mají i aktuální modely v sériovém provedení. Vzadu objevíte trojúhelníkové koncovky výfukové soustavy. Kola jsou obrovská, mají průměr dvacet palců.

Koncept, o jehož výrobě se v dohledné době neuvažuje, je funkční, pod kapotou je benzínová šestnáctistovka dopovaná turbodmychadlem o neuvedeném výkonu. Ten se přenáší na kola přední nápravy. Vzhledem k dynamickému a velmi povedenému designu je pohon předních kol a jedna-šestka v motorovém prostoru zklamáním, je ale nutné si uvědomit, že jde o pouhý koncept.

Kia Novo (koncept, 2015)

Kia Novo (koncept, 2015)

FOTO: Kia

Kia Novo (koncept, 2015)

Kia Novo (koncept, 2015)

FOTO: Kia