Hlavní obsah

Bugatti Veyron se po deseti letech loučí, La Finale proběhlo v Ženevě

Novinky, maž

V Ženevě se vedle sebe ukázal první vyrobený veyron a zároveň poslední - s výrobním číslem 450. Ten už má svého majitele. První veyron vznikl v roce 2005, tvář mu dal současný šéfdesignér Škody Jozef Kabaň.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse La Finale

Článek

O pohon posledního veyronu se opět stará impozantní osmilitrový šestnáctiválec (!) se čtyřmi turbodmychadly a výkonem 1200 koní. Maximálka činí 431 km/h a 0-100 km/h zvládne veyron rychleji než většina supersportovních motorek - za 2,5 sekundy, 7,3 sekundy stačí k rozjetí na 200 km/h. A mimochodem, točivý moment má hodnotu 1500 Nm.

Poslední vyrobený veyron nemá zvýšený výkon, zaujme svým černo-červeným provedením exteriéru. Prodejní cenu automobilka nezveřejnila, tak či tak už tento kus má svého majitele.

Potvrzená je i další generace veyronu. Podle spekulací bude mít nový veyron hybridní pohon a jeho celkový výkon nabídne dech beroucí hodnotu 1500 koňských sil. V zákulisí se hovoří i o tom, že by nový francouzský hypersport měl jezdit rychlostí až 435 km/h, základem by měl být notně přepracovaný šestnáctiválcový osmilitr ze současné generace.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse La Finale

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse La Finale

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám