Základní verzi AMG GT pohání čtyřlitrový osmiválec s přeplňováním (twin-turbo), jenž produkuje 462 koní (339 kW) a 600 Nm točivého momentu. Stovku zvládne za rovné čtyři sekundy a jede až 304 km/h.

Silnější verze S z téhož motoru doluje 510 k a 650 Nm. Stovka je v tomto případě otázkou 3,8 sekundy a nejvyšší rychlost krotí elektronický omezovač při 310 km/h.

„V současné době máme pro české zákazníky na rok 2015 k dispozici 50 modelů GT a GT S,“ uvedla pro Novinky.cz Štěpánka Dolanská, vedoucí oddělení plánování a produktového poradenství v Mercedes-Benz ČR.

Mercedes-AMG GT

Mercedes-AMG GT

FOTO: Jan Handrejch, Právo

Mercedes-AMG GT

Mercedes-AMG GT

FOTO: Jan Handrejch, Právo

„Dodací lhůty na model Mercedes-AMG GT S se nám nyní daří držet v délce tří až čtyř měsíců. Výroba základního modelu začne až v červnu 2015 a předpokládané dodací lhůty jsou pak pět až šest měsíců,“ dodala Dolanská.

Mercedes-AMG GT

Mercedes-AMG GT – osmiválec se vyrábí ručně.

FOTO: Jan Handrejch, Právo

Mercedes-AMG GT

Mercedes-AMG GT – jeden muž, jeden motor, tento sestavil Marvin Gehm.

FOTO: Jan Handrejch, Právo

Oficiální termín uvedení na světové trhy (včetně České republiky) je v sobotu 7. března. Výroba probíhá v AMG v Affalterbachu, finální montáž pak v hlavním závodu Mercedesu v německém Sindelfingenu.

V Česku přijde standardní provedení Mercedes-AMG GT na 3 236 750 korun, výkonnější verze S je pak o 538 tisíc dražší.

Mercedes-AMG GT

Mercedes-AMG GT

FOTO: Jan Handrejch, Právo

Mercedes-AMG GT

Mercedes-AMG GT – standardem pro litá kola je průměr 19, můžete mít i o palec větší.

FOTO: Jan Handrejch, Právo

Mercedes-AMG GT

Mercedes-AMG GT

FOTO: Jan Handrejch, Právo