Focus RS vůbec poprvé dostane pohon všech čtyř kol. Ford tento systém se dvěma elektronicky řízenými lamelovými spojkami nazývá Ford Performance All-Wheel-Drive. Pohon na všechna čtyři kola nabídne dynamické vektorování točivého momentu. Co to řidiči přinese? Hnací moment lze přenést nejen v podélném, ale i v příčném směru – mezi levým a pravým zadním kolem.

Ford v tiskové zprávě uvádí, že řídicí jednotka systému stokrát za sekundu prostřednictvím několika senzorů upravuje rozdělení točivého momentu podle aktuálních provozních podmínek.

Ford Focus RS (2015)

Ford Focus RS (2015)

FOTO: Ford

Na zadní nápravu lze nasměrovat až 70 procent točivého momentu, přičemž až 100 procent točivého momentu aktuálně dostupného na zadní nápravě lze poslat na jedno kolo. V zatáčce systém preventivně nasměruje část hnací síly na vnější zadní kolo. Výsledkem by mělo být čistě neutrální chování v zatáčkách s možností lehkého vybočení zádě.

Minimálně 320 koní, 19” kola

O pohon se stará celohliníkový čtyřválec o zdvihovém objemu 2,3 litru, který znáte třeba z nového mustangu. Ve Focusu RS byl přepracován - twin-scroll turbodmychadlo je větší, stejně jako mezichladič. Motor bude mít výkon nejméně 235 kW (320 koní). Zbývající technické parametry zatím automobilka neuvedla.

Převodovka je šestistupňová, přímo řazená. Standardem jsou pneumatiky Michelin Pilot Super Sport o rozměru 235/35 R19. K dispozici budou i „lepivé” Pilot Sport Cup 2, určené zejména pro závodní okruhy. Nechybí sedadla Recaro, obrovská přední maska nebo zadní spoiler.

Ford Focus RS (2015)

Ford Focus RS (2015)

FOTO: Ford

Mimochodem - v roli konzultanta se do vývoje nového Focusu RS zapojil i profesionální závodník a představitel série Gymkhana Ken Block. Vyrábět se nové ereso bude v německém Saarlouis a vůbec poprvé zamíří do USA. Další podrobnosti o použité technice a nejspíš i prodejní ceny zveřejní Ford na březnovém ženevském autosalonu, kde bude mít popisovaný model svou světovou výstavní premiéru.

První generace focusu RS na trh dorazila v roce 2002, i přes své nesporné kvality se vyráběla pouze rok a traduje se, že na každém prodaném autě Ford zhruba 100 tisíc korun prodělal. Test druhé generace ostrého focusu z roku 2009 najdete v našem dřívějším článku. [celá zpráva]