Premiéru ve škodovce slaví elektromechanická parkovací brzda, klasickou „ručku” už zde nenajdete. Páka automatické převodovky DSG je převzata z octavie, stejně jako řada dalších prvků – třeba vynikající barevná dotyková obrazovka, sloužící pro ovládání rádia, navigace či zobrazování provozních informací automobilu. Součástí je i tzv. MirrorLink, příplatková navigace je ale samozřejmě vestavěná.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Zhubnul až 75 kg, dle motorizace

Nová generace superbu už nemá patentované otevírání TwinDoor jako ta současná (u které jde zadní víko otevírat buď celé, nebo bez prosklení jako u sedanu). Podle našeho názoru to většině uživatelů vadit určitě nebude. Zavazadlový prostor je proti odcházející generaci o 30 litrů větší a nabídne v základním uspořádání ve střední třídě rekordních 625 litrů (karosářská verze liftback).

Displej na středovém panelu je v superbu totožná s octavií

Displej na středovém panelu je v superbu totožný s octavií.

FOTO: Škoda Auto

Proti předchozí generaci nový superb zhubl až 75 kilogramů, a to i navzdory tomu, že rozměry narostly. Šířka je větší o skoro pět centimetrů, délka se protáhla o zhruba dva cm, kvůli výrazně zkrácenému přednímu převisu se rozvor roztáhl o osm centimetrů.

Ve světové premiéře se „třetí” superb ukáže v březnu na ženevském autosalonu. Na trh ještě letos přijde i praktičtější karosářská verze kombi.

Nový superb dostane elektromechanickou parkovací brzdu i adaptivní tlumiče.

Nový superb dostane elektromechanickou parkovací brzdu i adaptivní tlumiče.

FOTO: Škoda Auto