Zhruba 72 procent vyvezených vozů byla osobní auta, druhou nejpočetnější skupinou s více než desetinovým podílem byly nákladní vozy. Nejvíce vyváženou značkou byla Škoda se 7844 vozy, následuje Volkswagen s 6717 vozy a Ford s vývozem 6344 aut. Česko například opustilo i 48 Ferrari a čtyři Rolls-Royce.

Část vyvezených aut tvořily zánovní vozy. Podle odborníků je v poslední době běžná praxe, že na export putuje část nových aut krátce po první registraci. Objeví se tak ve statistice dané značky jako kus prodaný v Česku, ale skončí u konečného zákazníka v zahraničí.

Nejvíce vyřazených aut skončilo ve šrotu

Celkově bylo loni z registru vozidel vyřazeno 202 032 vozů, z toho 136 642 aut skončilo ve šrotu. Počet vyřazených vozů se od roku 2008 pohybuje nad hranicí 200 000 kusů. Výjimkou byl rok 2009, kdy bylo vyřazeno přes 310 000 aut. Podle ředitele Sdružení automobilového průmyslu Antonína Šípka za nárůstem zřejmě stála kampaň pojistitelů o sankcích za nepojištěné vozy i zavedení ekologického poplatku za první přeregistraci vozidla.

Celkově je v Česku registrováno kolem 4,9 miliónu osobních aut. Prodej nových osobních aut v loňském roce meziročně vzrostl o 16,7 procenta na 192 314 vozů.