Do dálky zářící oranžová helma funguje vlastně dost jednoduše. V její zadní části je umístěn speciální lokalizátor, který odesílá data o poloze cyklisty do speciální aplikace na mobilním telefonu. K těmto informacím mají přístup přes internet také vozy od Volva.

On-line komunikace ale přitom funguje obousměrně. Ve chvíli, kdy hrozí kolize, zobrazí se varování nejen řidiči na head-up displeji v autě, zároveň začne také svítit výstražné červené světlo v helmě.

Všechna elektronika je umístěna v zadní části helmy.

Všechna elektronika je umístěna v zadní části helmy.

FOTO: mif, Novinky

Integrace elektroniky do helmy se naštěstí prakticky nijak nepromítla do její hmotnosti ani velikosti. Cyklista tak nemá téměř šanci poznat, že na hlavě nemá obyčejnou helmu.

Na vývoji celého systému nemá zásluhu pouze Volvo. Podílely se na něm také společnosti Ericsson a POC. Zatímco první jmenovaná se starala o komunikační stránku, druhá zúročila své zkušenosti s výrobou výstroje pro cyklisty.

Systém chytrých helem je v současnosti pouhým prototypem. Kdy by se mohla novinka objevit na pultech obchodů, zatím zástupci automobilky neprozradili.