Audi Q7 se v druhé generaci o trochu zmenšilo, na prostornost pro posádku to ale nebude mít vliv. Délka je proti předchůdci o 37 mm kratší. Navíc největší sportovně-užitkové vozidlo z dílny Audi stále měří přes pět metrů (5050 mm). Na výšku měří 1740 mm a je široké 1970 mm. Interiér pojme až sedm cestujících. V pětimístném uspořádání nabídne zavazadlový prostor 890 litrů.

Důležité je, že nový model díky zejména hliníkové dietě výrazně redukoval své otylé kilogramy. V závislosti na motorizaci je to až - těžko uvěřitelných - 325 kilogramů. I u třílitrových motorizací se tak povedlo hmotnost udržet pod dvě tuny.

Audi Q7 (2015)

Audi Q7 (2015)

FOTO: Audi

Zpočátku se dvěma třílitrovými motory

Motorizace zahrnují zejména dva šestiválcové třílitry - 3.0 TDI (200 kW/272 k) a 3.0 TFSI (245 kW/333 k). Ty zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy (TFSI), respektive 6,3 sekundy (TDI). Později dorazí slabší verze motoru 3.0 TDI s výkonem 160 kW (218 k), točivým momentem 500 Nm. Audi uvádí, že především pro asijské trhy a USA je určen agregát 2.0 TFSI s výkonem 185 kW (252 k) a točivým momentem 370 Nm.

Audi Q7 (2015)

Audi Q7 (2015)

FOTO: Audi

Na trh se dostane (byť ne v „první vlně”) hybridní dieselová verze Audi Q7 e-tron quattro. Nejvyšší výkon hybridního systému činí 275 kW (373 k) a maximální točivý moment 700 Nm. Spotřeba paliva činí pro prvních sto kilometrů 1,7 litru, kapacita akumulátoru postačuje k ujetí vzdálenosti 56 kilometrů.

Prodej bude zahájen na jaře, první vozy se k zákazníkům dostanou v létě. Cenu zatím Audi neoznámilo.

Audi Q7 (2015)

Audi Q7 (2015)

FOTO: Audi