Alfa Romeo Brera

Brera byl první automobil na světě, jemuž se současně podařilo vyhrát ve dvou kategoriích soutěže "Nejlepší nový koncepční vůz roku" (Nejlepší exteriér a Nejlepší koncepční řešení roku). Oficiální udílení cen se konalo v Detroitu 8. ledna 2003 při příležitosti Mezinárodního fóra designu organizovaného časopisem Autoweek v COBO centru (dějiště Severoamerického autosalónu roku 2003) za účasti více než 700 novinářů a zástupců automobilového průmyslu z celého světa.

Tato prestižní cena je dalším z celé řady významných ocenění, jež se tomuto vozu podařilo nasbírat během své bezmála roční existence. Alfa Romeo Brera se poprvé představila veřejnosti na autosalónu v Ženevě v roce 2002, kde získala titul "nejlepší vůz autosalonu" udělovaný časopisem Autoweek. Mezi další ocenění patří titul "nejlepší vůz autosalonu" v kategorii prototypů na výstavě Concours d'élegance ve Villa d'Este, dvě ceny na výstavě Bibendum Challenge 2002, z nichž jedna byla v kategorii "nejelegantnější na světě", a rovněž titul "nejvíce fascinující vůz" na super rallye osobních automobilů Paříž - Monte Carlo v roce 2002. Kromě toho je Alfa Romeo Brera také jedním z kandidátů na titul "nejkrásnější vůz světa".

Tento prototyp, pocházející z rýsovacího prkna Giorgia Giugiara, je kombinací elegance, sportovního ducha, výjimečných výkonů a vyvážených tvarů. Jinak řečeno, vykazuje všechny charakteristické rysy vozů značky Alfa Romeo. Alfa Romeo Brera bude sloužit jako platforma pro konstrukci modelu kupé nové vývojové řady, která má v roce 2005 nahradit stávající řadu Alfa 156.

Alfa 147

Ladné křivky, divoký temperament a prvotřídní technické parametry, to jsou charakteristiky, díky kterým se tomuto vozu podařilo získat a udržet si obrovské množství příznivců ze všech společenských vrstev. K uvedeným kvalitám je ještě třeba připočíst vysoce stylové řešení interiérů a celou řadu elektronických a počítačových prvků. V poslední době se Alfa 147 radovala ze dvou velmi významných úspěchů.

Nejprve ji letos v únoru zvolili čtenáři časopisu Quattroruote "Nejvíce žádoucím vozem roku" v kategorii nižší střední třídy. Ankety se zúčastnilo celkem 60 tisíc čtenářů tohoto odborného měsíčníku. Alfa 147 získala 31,7% hlasů, vozy na druhém a třetím místě, získaly 10.3% respektive 8,7% všech hlasů. Další ocenění získala Alfa 147 v Německu, kde byla již třetím rokem po sobě vyhlášena "Nejlepším vozem nižší střední třídy v kategorii dovážených automobilů". Získala 27,3% hlasů čtenářů časopisu Auto, Motor und Sport z celkového počtu 110 tisíc.

Kromě obou uvedených ocenění získal model Alfa 147 již 21 jiných mezinárodních cen a titulů. Patří mezi ně "Vůz roku 2001" ,"Zlatý volant 2000", "Auto Evropa 1" (cena udělovaná čtenáři osmi evropských časopisů) a "Nejlepší design roku 2000". V letech 2000 - 2002 získal tento model různá ocenění také mimo Evropu, a to konkrétně v Japonsku, Argentině a Brazílii. V Brazílii kupříkladu obdržela Alfa 147 titul "Nejlepší vůz roku 2002" v kategorii dovážených automobilů.