Míra bezpečnosti vozu vůči posádce je testována čelním a bočním nárazem. Při testování čelního nárazu dopadl nejlépe nový Peugeot s 15 body. Tomu však v případě bočního nárazu dva body unikly, zatímco zbylé tři vozy si připsaly plných 18 bodů. V celkovém součtu tak Peugeot, Toyota a Volvo získaly 34 bodů, Saab měl o jeden méně.

Vůči chodcům je nejméně "nepřátelské" Volvo S40, které si připsalo 18 bodů. Následuje ho Peugeot 407 s 15 body. Nejslabší je v této kategorii Saab, který získal pouze sedm bodů. Vůči dětským pasažérům pak všechny vozy vykázaly srovnatelné výsledky - Prius získal 43 bodů, Volvo S40 40 bodů, Peugeot 407 39 bodů a Saab 9-3 Convertible 31 bodů.

  • Peugeot 407

Nový Peugeot má velmi dobře propracovanou karosérii, které posádce poskytuje dostatečnou ochranu. Při čelním nárazu je míra ochrany prakticky všech částí těla řidiče i spolujezdce dobrá. Pouze v oblasti obou lítek řidiče a pravého u spolujezdce nabízí ochranu adekvátní. Zádržné systémy zahrnující i kolení aribag u řidiče, chrání pasažéry v dostatečné míře. Navíc při nárazu udrží hlavu a hruď řidiče v patřičné vzdálenosti od volantu.

Ochranu při bočním nárazu zajišťují boční a clonové airbagy. Ve prospěch francouzského lva hovoří sedm aribagů v základní výbavě, která se na přání dá rozšířit o další dva.

 

  • Saab 9-3 Convertible

Švédský vůz si pět hvězdiček za ochranu posádky vysloužil až v opakovaném testu, kdy automobilka provedla úpravy v oblasti pedálů. Skelet karosérie je dostatečně pevný s promyšlenými deformačními zónami a pasažérů poskytuje dobrou ochranu. Navíc přední airbagy jsou dvoufázové s polohovým senzorem.

V ochraně dětských pasažérů dosáhl Saab průměrného výsledky. Největší slabinou saabů tak zůstává ochrana chodců. Při těchto testech dlouhodobě nedosahují příliš lichotivých výsledků.

 

  • Toyota Prius

Toyota co se bezpečnosti týká, vyrábí tradičně spolehlivá auta. Dokázala to i v poslední sérii testů Euro NCAP. Pěti hvězdiček dosáhla až po úpravě v oblasti kolen řidiče. I přesto však řidičovým stehnům poskytuje jen okrajovou ochranu. V případě bočního nárazu prošel první vůz s hybridním pohonem v testech Euro NCAP bez ztráty bodu.

Zádržné systémy podle komisařů poskytují řidiči dostatečnou ochranu před střetem s volantem. Čtyři hvězdičky z pěti v ochraně dětských pasažérů se pomalu stávají standardem, který Prius splňuje na výbornou. Slabinou tak zůstává, podobně jako u jiných vozů, ochrana chodců, která je v případě Toytoty průměrná.

 

  • Volvo S40

I Volvo si pětihvězdičkové hodnocení vysloužilo až v opravné zkoušce. Úpravy se týkaly uchycení dveří. Zádržné systémy a aribagy pracují u Volva na velmi vysoké úrovni, nicméně i přesto se posádka na předních sedadlech dočká spíše adekvátní ochrany, která splňuje limity v případě hlav řidiče a spolujezdce.

Vynikající byly výsledky testů bočního nárazu. S40 neztratila ani bod. Čtyři hvězdičky z pěti v případě ochrany dětských pasažérů jsou jasnou výpovědí o úrovni bezpečnosti dětí na palubě Volva, které však stejně jako ostatní automobily testované v kategorii rodinných vozů nedokázalo překročit průměrné hodnocení v ochraně chodců.