Následník Škody Favorit byl v době zahájení prodeje jedinou řadou v nabídce značky. Škoda na něm začala pracovat hned po vstupu Volkswagenu v roce 1991. I když Felicia z Favorita vycházela, automobilka za podpory koncernu provedla podstatné změny designu a techniky, zlepšila kvalitu zpracování a optimalizovala výrobní metody.

Felicia se vyráběla ve verzích hatchback, kombi, pick-up, Vanplus a Fun. Konec výroby nejprodávanějšího tuzemského vozu druhé poloviny 90. let uspíšila nová emisní norma Euro 3. Během výrobního cyklu felicie se objevila větší octavia a v roce 1999 fabia, která zastaralou felicii nahradila.

Dříve felicia za 30 platů, dnes fabia za devět

Při svém uvedení na trh stál základní model Felicie 209 000 korun. Průměrná mzda přitom byla kolem 7000 korun. V současnosti je průměrná mzda zhruba 25 500 Kč a cena nástupnické Fabie začíná na 234 900 Kč. Základní pohonnou jednotkou modelu byl zprvu benzinový motor o objemu 1289 cm3 ve výkonových variantách 40 kW a 50 kW. Nabídka motorizací byla ale brzo rozšířena o osvědčené koncernové agregáty, benzinový 1,6 MPI (55 kW) a naftový 1,9 D s výkonem 47 kW.

Jako první model značky nabídla felicia zákazníkům dvojici airbagů, ABS, a k tomu i některé prvky komfortní výbavy jako je klimatizace, elektricky vyhřívaná přední sedadla a u vrcholné verze Laurin & Klement i kožené čalounění. I přes své stáří lze felicii běžně potkat na silnicích, vždyť ještě v roce 2012 byla třetím nejrozšířenějším vozem v Česku. Je také stále oblíbeným artiklem autobazarů.

Ceny se pohybují od jednotek tisíc po zhruba 40 000 Kč za exempláře z posledních let výroby. Ojetiny většinou již trápí koroze, která postihuje zejména lemy blatníků a páté dveře, pokud nebyly v rámci záruky měněny. Vedle vyšší hladiny hluku v interiéru, tato auta často trápí poruchy dobíjení, nepravidelný chod na volnoběh, zatuhlé řazení, koroze výfuku nebo brzké opotřebení přední nápravy zejména u těžších motorů 1,6 a 1,9.