Největší americká automobilka General Motors ve středu oznámila, že v období od ledna do září zvýšila prodej meziročně o dvě procenta na 7,37 miliónu vozů. Volkswagen ale už minulý týden ohlásil pětiprocentní nárůst prodeje na 7,40 miliónu vozů.

V celém loňském roce byla jedničkou na trhu Toyota. Za ní následovala General Motors a Volkswagenu patřila třetí příčka. Toyota podle agentury Reuters zveřejní údaje o prodeji za první tři čtvrtletí až 5. listopadu. V prvním pololetí si nicméně udržela první příčku s prodejem téměř 5,1 miliónu vozů. V celém letošním roce chce prodej zvýšit na 10,1 miliónu z loňských 9,98 miliónu aut.

Volkswagen, jehož součástí je i mladoboleslavská Škoda Auto, je z hlediska prodeje největší automobilkou v Evropě a nejpozději do roku 2018 se hodlá stát největší automobilkou na světě. Podle srpnové studie institutu Center of Automotive Management (CAM) by automobilka mohla tento cíl splnit už letos.

Prognóza CAM předpokládá, že Volkswagen by v letošním roce mohl prodat 10,1 miliónu vozů. Mohl by tak překonat Toyotu, jejíž prodej by měl podle této prognózy činit 10,05 miliónu automobilů.