V oblasti ochrany posádky (čelní a boční náraz) je postavení těchto tří aut velmi těsné. Všechna obdržela pět hvězdiček, tedy maximum možného. Při detailním pohledu na bodování konkrétních složek, však zjistíme, že oba německé vozy mají své slabiny, zatímco francouzský zástupce je na tom o něco lépe. Astra i Golf získaly maximálních 18 bodů při bočním nárazu. Mégan CC si jich připsal 17.

Při čelním nárazu v rychlosti 64 km/hod nejlépe obstál Mégan a odnesl si hodnocení 16. Druhá je Astra, jejíž bezpečnost při čelním nárazu porotci ohodnotili 14 body. Golf je na tom ještě o bod hůře. Naopak v oblasti ochrany chodců je nejlepší Volkswagen, když získal 19 bodů. Renault na golfa ztratil 8 bodů. Tristní je tato kategoriu u Astry, která získala pouhé 3 body.

  • Volkswagen Golf

Golf se spolu s Hondou Jazz umístil na špičce vozů v oblasti ochrany chodců. S 19 body tak docílily zatím nejlepšího výsledku. Golf má v přední části vozu poddajnější deformační zóny a doplňkový příčník ve struktuře nárazníku, který tak snižuje riziko poranění chodce při nárazu.

 Zádržné systémy a airbagy poskytují posádce dobrou ochranu a při nárazu udrží hruď a hlavu řidiče v dostatečné vzdálenosti od volantu. Při testování bočního nárazu dosáhl Golf 100% bodového zisku. Jak uvádí EuroNCAP ochrana dětí je na dobré úrovni.

 

  •  Renault Mégane CC

Ani francouzským konstruktérům nelze v případě Méganu CC mnoho vytknout. Testovaný vůz podle výsledků EuroNCAP poskytuje dobrou ochranu posádce, když se v případě čelního nárazu přiblížil maximálnímu počtu bodů. Zádržné systémy se skládají z dvoufázových airbagů a přitahovačů bezpečnostních pásů. Ochrana mladších dětí ve vozidle je podle sdružení ještě dobrá, avšak v případě tříletých dětí je již slabá. 

Horní část konstrukce a tuhost šasi koncipovaného na bázi podvozku Méganu II, na jedné z nejvyšších úrovní na daném trhu, odpovídají požadavkům tuhosti a s tím spojené bezpečnosti. Kromě protiskluzových airbagů u předních sedadel je Mégane Coupé-Cabriolet vybaven pevnými nebo automatickými bezpečnostními obloukovými vzpěrami pro zajištění optimální ochrany za jízdy jak při otevřené, tak zavřené střeše.

 

  • Opel Astra

Karosérie Astry je stabilní a zaručuje dobrou ochranu posádce. Pouze dva body ztratila při čelních nárazových testech a žádný při testech bočního nárazu. Na slušné úrovni, nejlepší v rámci třídy této série testů, je i ochrana dětských pasažérů. Naopak ochrana chodců je velice slabá. 

Nová Astra byla na trh uvedena na jaře 2004. Čelní a boční airbagy, chránící hrudník a pánev řidiče a spolujezdce, průběžné hlavové airgaby, aktivní opěrky hlav na předních sedadlech, tříbodové samonavíjecí bezpečnostní pásy na všech sedadlech, kotevní body ISOFIX pro upevnění dětských sedaček, to je hrubý výčet bezpečnostních prvků komplexu systém SAFETEC nové Astry.