Hlavní obsah

Zájem o luxusní vozy BMW a Mercedes loni stoupl

DETROIT

Výrobcům luxusních automobilů se v minulém roce i za horších podmínek na trhu dařilo. Celosvětový prodej aut německé BMW stoupl o 17 procent na 1,057 milionu vozů.

Článek

Výkon Mercedesu sice nebyl tak výrazný, přesto se automobilce podařilo zvýšit odbyt na 1,23 milionu z předloňských 1,2 milionu vozů. Informovaly o tom dnes obě automobilky na mezinárodním autosalonu v Detroitu.

Generální ředitel Mercedesu Jürgen Hubbert dodal na tiskové konferenci, že tržby za uplynulý rok se budou pohybovat kolem 50 miliard eur a provozní zisk na 2,9 miliardy eur. Výsledky zahrnují model Smart. Luxusních modelů řady Mercedes se loni prodalo 1,1 milionu. Mercedes je divizí německo-americké automobilky DaimlerChrysler.

Zájem o automobily německé BMW podpořil hlavně nový model Mini. Generální ředitel Helmut Panke dodal, že za celý rok 2002 BMW očekává rekordní zisk. Již dříve firma oznámila, že překoná výkon z roku 2001, kdy prodala 900.000 vozů a její tržby činily 38,46 miliardy eur. Zisk před zdaněním předloni dosáhl 3,2 miliardy eur.

Prodej modelů značky BMW loni stoupl o 3,7 procenta na 913.000. Populárních vozů Mini se prodalo 144.000. V roce 2001, kdy byl tento model uveden na trh, projevilo o vůz zájem 24.980 kupujících, napsala agentura Reuters.

Audi, která je divizí největší evropské automobilky Volkswagen, zaznamenala v uplynulém roce posedmé za sebou rekordní prodej. Zájem o automobily značky Audi se loni zvýšil o 2,1 procenta na téměř 741.700 vozů. Celkový prodej skupiny Audi, do nějž je zahrnut rovněž prodej sportovní divize Lamborghini a italského dovozce Autogerma, stoupl o 0,4 procenta na více než 995.000 vozů.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám