Volkswagen je v Německu nejrozšířenější značkou vozu, a proto si podle svazu pojišťoven tato auta nejčastěji vybírají zloději. Loni ukradli 5949 aut této značky. Na druhém místě jsou s velkým odstupem vozy Audi, kterých zloději ukradli 2841. Třetí nejčastěji kradenou značkou jsou automobily BMW, kterých bylo loni ukradeno 2748.

Žebříček nejčastěji kradených aut je podobný ve většině německých spolkových zemí, výjimkou ale je Sasko. Z 3300 vozů, které tam loni byly ukradeny, tvoří největší část auta mladoboleslavské automobilky, zdaleka nejčastěji model Škoda Octavia. Zhruba šestina všech aut se ukradne v oblastech nedaleko hranice s Českou republikou a Polskem.

V Česku a Polsku platí Škoda za lidové auto

Saská policie si vysvětluje zaměření zlodějů na vozy Škoda a velký počet krádeží v pohraničí především přeshraniční kriminalitou. „V Česku a v Polsku platí Škoda spíš za lidové auto než za jednu z mnoha značek, využívá ji většina řidičů," řekl deníku Sächsische Zeitung mluvčí saské policie Tom Bernhardt. Vozy této značky ukradené v Německu proto zloději mohou snadno prodat v obou sousedních zemích, zvlášť v případě, že je rozeberou a prodají na náhradní díly.

Česká, německá a polská policie se snaží společně bojovat proti zločineckým bandám, které krádeže aut v pohraničí organizují. V dubnu detektivové z Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu (ÚOOZ) zadrželi na Ústecku tři muže a jednu ženu, kteří údajně stáli za krádežemi 120 aut a způsobili škodu zhruba 30 milionů Kč. Polská policie ve stejné době zadržela skupinu 26 lidí, kteří údajně v Německu ukradli na 300 vozidel.