Článek
Nový model je dlouhý 4672 mm, široký 1850 a vysoký 1416, přičemž rozvor náprav má nadprůměrných 2835 mm. Hmotnost v závislosti na motoru a výbavě začíná na 1474 kilogramech. Na rozdíl od kupé a roadsteru F-Type není karoserie celohliníková, tento lehký materiál ale má na podvozku i karoserii významný podíl (cca 70 procent).
Zajímavostí jsou boční panely karoserie, které jsou vylisované na tloušťku 1,1 mm (dříve 1,5 mm). Jaguar uvádí, že XE je prvním vozem, který využívá RC 5754 – slitinu hliníku vyrobenou převážně z recyklovaného materiálu. Slitinu RC 5754 budou údajně využívat také budoucí modely, cílem je, aby v roce 2020 Jaguar využíval při vývoji automobilů 75 % recyklovaných materiálů.
XE je prvním modelem postaveným na nové modulární platformě s poněkud hůře dešifrovatelným názvem - (iQ[Al]). Zajímavostí je nízký koeficient odporu vzduchu - 0,26, který sice ve střední třídě není nejlepší (Mercedes třídy C má fantastických 0,24!), mezi Jaguary jde ale o nejlepší hodnotu všech dob.
Tři motory, vrcholem verze S (340 k)
K motorům toho zatím Jaguar mnoho neřekl, podrobnosti víme pouze k nejsilnějšímu šestiválci (více dále). Základem bude dvoulitrový čtyřválec o výkonu 200 koní, v nabídce bude i turbodiesel o výkonu 180 koní a rovněž dvoulitrovém zdvihovém objemu.
Vrcholem nabídky je verze S. Tu pohání kompresorem přeplňovaný třílitrový šestiválec. Ten nabízí největší výkon 340 koní s točivým momentem 450 Nm. XE S zrychlí z 0–100 km/h za 5,1 sekundy a má elektronicky omezenou maximální rychlost na 250 km/h. Převodovka je výhradně automatická s osmi rychlostními stupni.
V nabídce bude i šestistupňová přímo řazená převodovka, ta ale nepůjde kombinovat se všemi motory. Cena začíná lehce nad miliónem korun, první vozy se k zákazníkům dostanou až příští rok.