Hlavní obsah

Auta s automatickým řízením by měla předcházet nehodám

Detroit

Americká společnost General Motors začne během dvou let prodávat automobily, které budou v určitých případech schopny převzít řízení. Zákazníkům ale také nabídne auta, která dokážou komunikovat s jinými vozy. Tato technologie má pomoci předcházet nehodám a posilovat plynulost dopravního provozu. Informovali o tom představitelé podniku.

Článek

Největší americká automobilka začne v roce 2016 prodávat verzi modelu Cadillac CTS vybavenou systémem pro komunikaci s jinými vozy. Ty však budou muset být vybaveny podobnou technologií, pokud má vše fungovat. Automobily si budou schopny vyměňovat například údaje o poloze a rychlosti jízdy.

Firma v roce 2016 nabídne také blíže nespecifikovaný model značky Cadillac se systémem označovaným jako Super Cruise. Ten pomocí kamer a senzorů dokáže automaticky udržovat vůz v jízdním pruhu a zachovávat bezpečnou vzdálenost od ostatních vozidel. V případě potřeby systém auto bez asistence řidiče zcela zastaví. Dokáže rovněž automaticky zastavovat a rozjíždět vůz v dopravní zácpě.

"Můžete si dát přestávku od volantu a pedálů a nechat to na autu," cituje agentura AP generální ředitelku GM Mary Barraovou. Automobilka nicméně předpokládá, že řidič ani v automatickém režimu nepřestane sledovat silniční provoz. Vyvíjí proto technologii, která má zajistit, aby řidič stále udržoval pozornost.

Před kolizí bude varovat také Jaguar

Jaguar také nedávno oznámil, že pracuje na technologii, která by měla přispět k bezpečnosti silničního provozu. Promítání rychlosti či údajů z navigace na čelní sklo je u luxusních aut vcelku běžné. Vždy jde ale o malou zobrazovanou plochu. Jaguar chce ale využít celou plochu čelního skla.

Jaguar chce promítat jízdní informace přes celé čelní oknoVideo: Jaguar

Displej by kromě aktuální rychlosti či pokynů z navigace (což umí i dnešní head-up displeje) zobrazoval i údaje, které připomínají hraní videoher. V zorném poli řidiče se kupříkladu budou objevovat brzdné zóny, které se barevně mění na základě nájezdové rychlosti. Pokud je příliš vysoká, jsou pruhy červené, při optimální rychlosti mají naopak zelenou barvu. [celá zpráva]

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám