Vzhled nové MX-5 si zachoval základní siluetu, předek je celkově „zamračenější” a zmizela ona rozpustilost, kterou ne každý, zejména z mužů-řidičů, opěvoval. Oproti současnému modelu je nová Mazda MX-5 lehčí o 100 kg a má doposud nejnižší těžiště ze všech generací.

S rozměry 3915 mm x 1730 mm x 1235 mm je nový model o podstatných 105 mm kratší, nepatrně širší a o 20 mm nižší. K použité technice toho japonská automobilka zatím mnoho nesdělila, poháněná jsou pochopitelně zadní kola. Ta roztáčí vpředu umístěný čtyřválec, atmosféricky plněný, který dle spekulací nabídne dvě výkonové verze, přičemž ta silnější má mít 180 - 200 k.

Mazda MX-5 (2014)

Mazda MX-5 (2014)

FOTO: Mazda

Mazda MX-5 (2014)

Mazda MX-5 (2014)

FOTO: Mazda

Dokonalé rozložení hmotnosti mezi nápravy

Zadní náprava spoléhá na víceprvkové zavěšení, standardem jsou pneumatiky o rozměru 195/50 R16. Na všech čtyřech kolech jsou kotoučové brzdy, vpředu s odvětráváním. Hydraulické řízení má elektrický posilovač a co je mimořádně důležité: rozložení hmotnosti je dokonalé, tj. 50 procent hmotnosti vozu je soustředěno vpředu, zbytek na zadní nápravě.

Převodovka je přímo řazená a má šest rychlostních stupňů. V roadsteru, který se bude dodávat s plátěnou střechou (později nejspíš také s pevnou), nechybí klasická ruční brzda.

Více toho Mazda nesdělila, jasněji bude začátkem října, kdy se legendární roadster, jehož tři generace zatím znamenaly prodeje 947 tisíc, ukáže naživo. Test třetí generace najdete v našem dřívějším článku. [celá zpráva]

Mazda MX-5 (2014)

Mazda MX-5 (2014)

FOTO: Mazda