Automobily od AvtoVAZu vždy vypadaly nevzhledně. To už ale neplatí. Od té doby, co ruská automobilka zaměstnala bývalého šéfdesignéra Volva a Mercedesu, Steva Mattina, začaly se dít věci. Už před dvěma lety se v Moskvě ukázal pohledný koncept sportovně-užitkového automobilu XRay. [celá zpráva]

Koncept Xray2 je nejenom svým jménem pokračováním dva roky staré studie, tentokráte však již se sériovějšími tvary. Ostatně, vyrábět by se tohle auto mělo od roku 2016, tedy už za dva roky.

Lada XRay 2(koncept, 2014)

Lada XRay 2 (koncept, 2014)

FOTO: Lada

S odhadovanou cenou kolem 300 tisíc korun by mohlo jít o zajímavého konkurenta Dacie Duster, se kterým ale paradoxně bude sdílet techniku. Na základním tvaru karoserie je vidět, že Mattin pracoval dříve pro Volvo.

Lada XRay 2(koncept, 2014)

Lada XRay 2 (koncept, 2014)

FOTO: Lada

Koncept sedanu Vesta je nástupcem letitého Prioru. Technické informace k 4,2 m dlouhému modelu zatím chybí, také tento koncept zaujme po stránce vnějšího vzhledu. Líbivý je u obou konceptů hrdý nápis Lada na víku zadních dveří.

Oba koncepty sdílejí techniku aliance Renaultu a Nissanu, bez nich by AvtoVAZ žádný z plánovaných šesti modelů do roku 2017 nepostavil. Otázkou je, zda tyto modely budou v produkční verzi ke koupi i na evropském trhu.

Lada Vesta (koncept, 2014)

Lada Vesta (koncept, 2014)

FOTO: Lada