V porovnání s předchůdcem je nová fabia, pro kterou se používá interní kód SK260, o devět centimetrů širší a o tři centimetry nižší. V nabídce bude 15 barev karoserie, přičemž 12 bude metalických. Nejmenší kola budou mít průměr 14, největší 17 palců. Do nabídky se dostane i verze Monte Carlo, která má zadní spoiler, výrazný difuzor v černé barvě, sportovní sedačky a výraznější přední nárazník.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Fabia třetí generace je s délkou 3992 mm o 8 mm kratší než druhá generace, ta je dlouhá rovné čtyři metry. Šířka je větší o devět centimetrů, výška „spadla” o 31 mm na 1467 mm. Rozvor náprav se prodloužil o 5 mm na 2470 mm. Vpředu je větší prostor pro cestující (1021 vs. 989 mm), vzadu je naopak místa méně (963 vs. 994 mm).

Škoda Fabia III - detail předního světlometu

Škoda Fabia III - detail předního světlometu

FOTO: Škoda Auto

Škoda Fabia III - detail zadního sloupku

Škoda Fabia III - detail zadního sloupku

FOTO: Škoda Auto

Kompletní seznam motorů pro Fabii III
motorpalivovýkonpřevodovky
1,0 MPIB44 kW5M
1,0 MPIB55 kW5M
1,2 TSIB66 kW5M
1,2 TSIB81 kW6M, 7 DSG
1,4 TDI
N55 kW5M
1,4 TDIN
66 kW
5M, 7 DSG
1,4 TDIN77 kW
5M

Zavazadlový prostor se rozšířil o 15 litrů na nynějších 330 l. Při sklopení zadních sedaček si fabia mezigeneračně mírně pohoršila, konkrétně o 30 litrů. Pohotovostní hmotnost nové fabie se dostala pod magickou jednu tunu, nejlehčí verze váží 980 kilogramů.

Škoda Fabia / Roomster (facelift 2010)

Škoda Fabia druhé generace (facelift 2010)

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Sportovnější vzhled, zadní světla odkazují na první fabii

„Při vývoji třetí generace modelu Fabia jsme kladli větší důraz na sportovnější charakter, auto jsme celkově koncipovali ‚vzletněji’. Výsledkem je mladistvý, svěží a moderní malý vůz, který ve svém segmentu stanoví nová měřítka,“ uvedl šéfdesignér Škody Jozef Kabaň.

„Na přídi jsme například opticky zvýraznili mřížku chladiče a světlomety, které nyní vizuálně tvoří jeden celek. To podtrhuje větší šířku vozidla, stejně jako výrazně tvarovaná kapota s dvěma charakteristickými prolisy po stranách. Tento efekt posilují široké, ostře řezané přední světlomety a šířku zvýrazňující mlhové světlomety. Sílu demonstruje i jasné horizontální členění zadní části. Výrazná silueta s vysokou, ostrou „tornádo“ linií přidává modelu na dynamičnosti,“ doplnil Kabaň.

Škoda Fabia (2014)

Škoda Fabia (2014)

FOTO: Škoda Auto

Ceny zatím oznámeny nebyly, výstavní premiéra se odehraje zkraje října na pařížském autosalonu. Škoda zanedlouho představí i praktičtější, z „krátké” fabie odvozenou verzi kombi.