Podle britského Autocaru, který informace o osmé generaci golfu přinesl jako první, bude tento model „jedním z nejúspornějších sériových automobilů, jaké kdy byly vyrobeny”.

Cíl? Průměrné emise nižší než 90 g/km při zachování stejné velikosti a praktičnosti jako dosud. Podle techniků z koncernu Volkswagen už nebude možné snížit spotřebu (a z ní počítané emise CO2) klasickými, dosud používanými metodami.

Jistě, bude se dále snižovat hmotnost a aerodynamický odpor karoserie, inženýři koncernu ale budou muset sáhnout i po nových metodách typu variabilní kompresní poměr motorů (poměr mezi objemem nasáté a objemem stlačené směsi).

Elektrický kompresor, setrvačník...

Bez bližších podrobností se hovoří také o elektrickém turbodmychadlu (či kompresoru), větších změn by mělo doznat i vypínání motoru při jízdě z kopce nebo ve velmi malé rychlosti.

Hovoří se rovněž o setrvačníku, který se bude nabíjet při brzdění a poté bude schopen na omezenou dobu „přidat” motoru pár koní navíc. Tuto technologii v současné době testuje i švédské Volvo.

Více o malosériovém Volkswagenu XL1, který se prodává za cenu kolem 3 miliónů korun, a dovede jezdit za 0,9 l/100 km (pouze při nabití akumulátoru), najdete v našem dřívějším článku. [celá zpráva]