Hlavní obsah

Nový golf převezme prvky ze superúsporného XL1, dorazí v roce 2019

Novinky, maž

Golf sedmé generace se prodává teprve osmý měsíc, ve Wolfsburgu už ale pilně pracují na jeho nástupci. Ten bude ve snaze vyhovět stále přísnějším emisním pravidlům Evropské unie nucen použít nové postupy a technologie, které si automobilka vyzkoušela na malosériovém, superúsporném XL1.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Článek

Podle britského Autocaru, který informace o osmé generaci golfu přinesl jako první, bude tento model „jedním z nejúspornějších sériových automobilů, jaké kdy byly vyrobeny”.

Cíl? Průměrné emise nižší než 90 g/km při zachování stejné velikosti a praktičnosti jako dosud. Podle techniků z koncernu Volkswagen už nebude možné snížit spotřebu (a z ní počítané emise CO2) klasickými, dosud používanými metodami.

Jistě, bude se dále snižovat hmotnost a aerodynamický odpor karoserie, inženýři koncernu ale budou muset sáhnout i po nových metodách typu variabilní kompresní poměr motorů (poměr mezi objemem nasáté a objemem stlačené směsi).

Elektrický kompresor, setrvačník...

Bez bližších podrobností se hovoří také o elektrickém turbodmychadlu (či kompresoru), větších změn by mělo doznat i vypínání motoru při jízdě z kopce nebo ve velmi malé rychlosti.

Hovoří se rovněž o setrvačníku, který se bude nabíjet při brzdění a poté bude schopen na omezenou dobu „přidat” motoru pár koní navíc. Tuto technologii v současné době testuje i švédské Volvo.

Více o malosériovém Volkswagenu XL1, který se prodává za cenu kolem 3 miliónů korun, a dovede jezdit za 0,9 l/100 km (pouze při nabití akumulátoru), najdete v našem dřívějším článku. [celá zpráva]

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám