Polaris, od roku 2011 majitel legendární značky Indian, vrací na trh model, kterému americká legenda vděčí za svůj věhlas. Původní Indian Scout vyráběli ve Springfieldu ve státě Massachusetts mezi léty 1920–1949. Motocykl je držitelem několika rychlostních rekordů. Osvědčil se jak na závodních tratích, tak i na bojištích II. světové války.

Motor o objemu 1133 ccm je chlazený kapalinou. I díky tomu nabízí 100 koní, což scout řadí k nejvýkonnějším strojům kategorie. Výkonová špička i maximum točivého momentu ale leží vysoko. Nízká nebude ani cenovka. V prodeji bude od léta 2015.

Indian Scout

Indian Scout

FOTO: Indian

Díky hliníkovému rámu se nový scout dostal s pohotovostní hmotností na 253 kg. Hlavní konkurent H-D Sportster 1200 váží o zhruba 10 kg více (265 kg). Rozvor scoutu je 156 cm. Jeho sedlo je 64 cm nad zemí. Vidlicový dvouválec DOHC, o objemu 1133 ccm, je vybavený elektronickým vstřikováním paliva. Agregát je chlazený kapalinou.

Šestistupňová i pětistupňová převodovka

Maximální výkonová špička scoutu leží poměrně vysoko – až v 8100 otáčkách. Tam ale jezdci nabídne slušných 100 koní. Také maximum točivého momentu (98 Nm) dosahuje agregát podstatně později než konkurenční H-D, chlazený (postaru) vzduchem. Zatímco ve scoutu je třeba motor vytočit na  5900 ot./min., H-D Sportster vám nabídne svých 96 Nm už ve 3750 ot./min. Scout má šestistupňovou převodovku a převod ozubeným řemenem. Řemen sportsteru je na opačné (pravé) straně a motorka si vystačí i s pěti převodovými stupni.

Indian Scout

Indian Scout

FOTO: Indian

Díky svým výkonům patří scout mezi nejsportovnější motocykly své kategorie. V USA bude k dispozici koncem roku 2014, do Evropy se dostane až v roce 2015. V nabídce je zatím ve čtyřech provedeních – černé, červené, matně šedé nebo matně černé verzi. Očekávaná česká cena bude kolem 350 000 Kč, což odpovídá pozici H-D Sportster 1200.