Po zveřejňování prodejních statistik bez krátkodobých registrací, kdy obchodník auto nejdříve zaregistruje v Česku, aby se mu započítalo do statistiky, a následně během 90 dní vyveze do zahraničí, volá hlavně značka Hyundai. Ta kvůli tomu i vystoupila ze Svazu dovozců automobilů (SDA), který využívá statistiky zpracované společností RTV data. Svaz navíc od letoška statistiky zpoplatnil.

Svaz dovozců podle ředitele Médea Research Jana Matějky trh hodnotil pouze z pohledu registrací, a nikoliv z pohledu skutečných prodejů nových vozů zákazníkům v České republice. „Na nezkreslená čísla má právo odborná i laická veřejnost, prodejci, investoři, finanční analytici i média. Spotřebitelé navíc získají mnohem přesnější představu o tom, kteří výrobci jsou v prodejích v České republice opravdu úspěšní," dodal.

Například za sedm měsíců letošního roku jsou skutečné prodeje podle Médea Research o téměř 14 000 aut nižší, než je 111 758 vozů uváděných svazem dovozců. Jiné je prý i pořadí, kdy si za první Škodou polepšil Hyundai a naopak o jednu příčku poklesl Volkswagen. Nejvíce účelových krátkodobých registrací měly značky Ford, Seat, Volkswagen a Škoda. Zástupci těchto značek se většinou brání tím, že reexporty jsou na otevřeném evropském trhu běžná obchodní praktika, kterou zákazníci využívají kvůli cenovým rozdílům v jednotlivých zemích.