Design páté generace působí moderněji a „ostřeji“ než u té stávající. Zepředu novinka působí jako menší model Adam, zadní partie zase odkazují na novou merivu. Poznávacím znamením modelů od Opelu je i výrazně tvarovaný prolis na bocích, nechybí ani u nové corsy.

Absolutním přepracováním prošlo zavěšení a řízení. Opel tvrdí, že žádný díl z podvozku není totožný jako u čtvrté generace, všechny jsou údajně buď nové, nebo přepracované. Nižší je těžiště, nové jsou kulové čepy, pomocný rám je pevnější a jinak naladěná je i geometrie podvozku. V nabídce budou dokonce dvě verze podvozku – Sport a Comfort, přičemž „sportovní” varianta má tvrdší pružiny a tlumiče a jinak naladěnou geometrii řízení a tužší nastavení posilovače řízení.

Všech pět generací Opelu Corsa hezky pohromadě, zcela vpravo je první generace, v popředí samozřejmě nejnovější pátá.

Všech pět generací Opelu Corsa hezky pohromadě, zcela vpravo je první generace, v popředí samozřejmě nejnovější pátá.

FOTO: Opel

Nová elektrická síť a spousta asistenčních systémů

Jinak naladěný je rovněž elektrický posilovač řízení s účinkem proměnným v závislosti na rychlosti a s novým režimem „City“, kdy je převod řízení extrémně lehký při malých rychlostech – hodí se to typicky při parkování, tuto funkci ocení spíše ženy. Co je zajímavé, je zcela nová architektura elektrické sítě.

Novými prvky, které byly ještě před pár lety v takto malém autě nepředstavitelné, jsou bi-xenonové světlomety a balík asistenčních systémů – upozornění na vozidla v tzv. mrtvém úhlu, kamera s funkcí rozpoznávání dopravních značek, asistenční systém pro udržování jízdního pruhu, monitorování odstupu nebo samočinné přepínání dálkových světel. Výše popsané systémy určitě nebudou v základní výbavě, i tak je ale důležité, že jsou k dispozici, jakkoliv privátní zákazníci je patrně budou přikupovat výjimečně.

Opel Corsa (2014)

Opel Corsa (2014).

FOTO: Opel

Uvnitř corsy páté generace je 7palcový (17,8 cm) dotykový displej, který zvládne tzv. MirrorLink – aplikace z mobilního telefonu tak můžete spouštět i na displeji v automobilu. Konektivita se týká jak systémů s Androidem, tak telefonů od Applu.

Nový je benzínový tříválec, motory plní nově EU 6 

Nový je zejména benzínový tříválec s vyvažovacím hřídelem. Celohliníkový motor s přímým vstřikováním paliva plní limity emisní normy Euro 6 a je k dispozici ve verzích o výkonu 66 kW (90 k) a 85 kW (115 k).

Opel Corsa (2014)

Opel Corsa (2014).

FOTO: Opel

Novinkou je i turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,4 l a výkonu 74 kW (100 k) s maximálním točivým momentem 200 Nm. Motory 1,2 l a 1,4 l plní emisní normu Euro 6. Nově se do nabídky dostal šestistupňový automat, zákazníci si budou moci kromě manuální zvolit také robotizovanou převodovku.

Prodej v Česku bude zahájen na podzim, ceny zatím tuzemské zastoupení neoznámilo.

Opel Corsa (2014)

Opel Corsa (2014).

FOTO: Opel