Šestnáct centimetrů navíc dostalo pětidveřové provedení proti výchozímu „třídvířku”. Celková délka činí 3982 mm, u verzí Cooper S a Cooper SD překonává hranici čtyř metrů (4005 mm). Ve srovnání se standardním Mini má nový model prodloužený rozvor o 72 mm (celkem 2567 mm). O kolik se zvýšila hmotnost zatím Mini neuvádí.

MIni (pětidveřová verze, 2014)

Mini (pětidveřová verze, 2014): hlavní změnou je zvětšený prostor pro cestující vzadu.

FOTO: Mini

Výrobce uvádí, že vzadu je o 72 mm více prostoru v podélném směru, o 15 mm více prostoru pro hlavu a o 61 mm více na šířku ve výšce loktů - vzadu by se tak mohla bez větších problémů svézt dvojce dospělých, což u třídveřové, třebaže proti minulosti prodloužené, verze na delší cesty úplně nejde. Zavazadlový prostor narostl o 67 na celkových 278 l; zadní opěradla dělená v poměru 60:40.

MIni (pětidveřová verze, 2014)

MIni (pětidveřová verze, 2014)

FOTO: Mini

Technika ani vzhled se neměnily

Na technice v Oxfordu vyráběného miniauta se nic neměnilo, stejná bude i nabídka motorů (dva zážehové, dva dieselové) a převodovek. Počítat tak můžete s benzínovým tříválcem (136 k a 230 Nm) a dvoulitrovým čtyřválcem (192 k a 280 Nm). Dieselové motory zahrnují tříválec o zdvihovém objemu 1,5 litru a výkonu 116 k a 270 Nm a čtyřválcový dvoulitr (170 koní a 360 Nm). Prodejní ceny zatím pro Českou republiku oznámeny nebyly.

Jak jezdí nejnovější třetí generace s interním kódem F56 se dočtete v našem prvním testu. [celá zpráva]

MIni (pětidveřová verze, 2014)

Mini (pětidveřová verze, 2014)

FOTO: Mini

MIni (pětidveřová verze, 2014)

Mini (pětidveřová verze, 2014): design je shodný s třídveřovou verzí.

FOTO: Mini