Prozatím existuje jen několik kusů pro testování z předsériové výroby. V těchto dnech se ale zahajuje sériová výroba modelů Octavia combi a Octavia liftback s kombinovaným pohonem na benzín a CNG a zákazníci v ČR už je mohou objednávat.

Automobilka investovala do nové haly pět miliónů eur (135 miliónů korun). „Denní kapacita je prozatím 25 vozů a podle vývoje poptávky se může zvyšovat,“ uvedl vedoucí řízení výroby Pavel Vacek. V letošním roce by automobilka chtěla prodat 500 až 1000 kusů octavií na CNG. „Velký zájem zaznamenáváme zejména od firemních zákazníků,“ potvrdil Luboš Vlček zodpovědný za prodej a marketing.

výrobu Octavie G-TEC na CNG - stlačený zemní plyn v nově postavené výrobní hale.

Výroba Octavie G-TEC na CNG - stlačený zemní plyn - v nově postavené výrobní hale.

FOTO: Radek Plavecký, Právo

Výroba na stejné lince

Octavia G-TEC se vyrábí na běžné výrobní lince s ostatními modely. Jen ve fázi montování podlahy se díl s prolisem na rezervu vymění za díl s místem pro nádrže na plyn. Po úplném dokončení sériové výroby a testech, které proběhnou v režimu benzínového motoru, se vůz předá do nové haly, kde se naplní nádrže plynem a otestuje se plynové zařízení.

 Čtěte také:
Výroba automobilu - Škoda Octavia - od lisovny po první jízdu

Pak auto putuje k zákazníkovi. Octavie G-Tec jsou vybaveny benzínovým motorem 1,4 TSI s výkonem 81 kW, který dokáže spalovat i CNG. Celkový dojezd auta je 1330 km (z toho 410 km na plyn). Cena vozu ve verzi liftback je 434 tisíc korun.

Nádrže na plyn

Nádrže na plyn

FOTO: Radek Plavecký, Právo