Hlavní obsah

Poklady z depozitáře Porsche: 911 s osmiválcem a kamuflovaný boxster

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Porsche loni oslavilo padesát let modelu, pro nějž se jindy nadužívané slovo „kultovní” snad ani nedá nenapsat. Nyní depozitář stuttgartského muzea odhaluje neznámé prototypy související s modelovou řadou 911.

BEZ KOMENTÁŘE: Porsche 911 - tajný prototypVideo: Porsche

 
Článek

Porsche nejprve odtajnilo, respektive veřejně publikovalo, málo známou informaci, že v osmdesátých letech experimentovalo v řadě 911 s osmiválcovým motorem. Do výroby se ale 911 s motorem V8 nikdy nedostala, v depozitáři stuttgartského muzea ale najdete unikátní prototyp. Je jediný na světě a interně jej Porsche označovalo jako Typ 965.

Kamuflované auto jezdilo na silnicích do roku 1984. Má benzínový osmiválec s 32 ventily, který dodalo Audi. Výroba ale nikdy spuštěna nebyla, a tak 911 má dosud plochý šestiválec, který je pro takto koncipované sportovní auto jistě vhodnější.

Foto: Porsche

Porsche 911 s motorem V8 - prototyp

První boxster byl kamuflovaný jako 911 (964)

Nově Porsche odhaluje takzvanou mulu pro první boxster. Mula je karoserie jiného auta nasazená na testovací vozidlo, špionážní fotografové či náhodní kolemjdoucí pak nemají šanci nové auto identifikovat a natočit či nafotit. Během testů nově vyvíjených automobilů se muly používají stejně běžně jako puky v hokeji.

U modelu Boxster (první generace se vyráběla od roku 1996) potřebovalo Porsche vyzkoušet (a co nejdéle utajit) umístění motoru uprostřed. Zatímco model 911 jej má uložený za zadní nápravou, v případě tohoto vzácného kousku z firemního muzea jej najdete hned za sedadly.

Auto se tváří jako běžná 911 (typ 964 vyráběný v létech 1989–1994), má však vytažené blatníky a spoiler z verze Turbo. Odhalit, že motor je umístěný uprostřed, tak bylo bez bližšího zkoumání nemožné.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám