I když dlouhá široká příď si zachová v novince stejnou podobu, záď je výrazně zploštělá. Dává daleko více vyniknout proporcím karosérie s vysokými boky a výrazným klínovitým profilem, a to ať už s nataženou či staženou plátěnou střechou. To, že je výhradně černá, se ukazuje být nejvhodnější kombinací ke zvoleným barvám karosérie. Zároveň její tvar - při pohledu z boku - vtiskl vozu sportovnější nádech.

Červená je adrenalinová

Ale jsou zde také další prvky, které vylepšují na první pohled sportovní image tohoto auta. Řeč může být třeba o velkých, vpředu 18palcových a vzadu 19palcových litých kolech, o dvojici hranatých koncovek výfuku, usazených dole uprostřed zádi vozu, ochranných stříbřitých obloucích za opěrkami sedadel či o krátké řadicí páce. A co uvnitř? Při testování se mi do rukou dostal rovněž roadster s interiérem v nezvykle cihlově červené barvě. Snad hned vzniká asociace s koridou, ta barva prostě startuje adrenalin v krvi. Žádná z dalších - černá, nebo béžová, byť dodávají interiéru hodně elegance, se červené nevyrovná.

Poměrně vysoká středová konzola svým protažením až za sedadla doslova stroze odděluje oba členy posádky od sebe. Každý na svém místě nabývá pocitu, že spočinul v kokpitu závodního vozu. To ještě umocňují skvěle zformovaná sedadla s výborným bočním vedením těla, a do určité míry také to, že jinak kolem není místa nazbyt. Proto třeba též odkládací kapsy ve dveřích nemají zcela pevné tvary - z vnitřní strany je tvoří síťky. Odkládacích ploch je vůbec ve voze jako šafránu.

Střecha za 22 sekund

Důsledkem toho, že Crossfire Roadster byl stvořen pro radost z jízdy a bezprostřední dotyk s okolním světem, má velmi malý zavazadlový prostor. Základní objem kufru je 215 l, při stažené střeše pouhých 104 l. Navíc jeho využití ještě ztěžuje nevelký vstupní průřez, takže okamžitě dá zapomenout na to odložit dovnitř větší nepoddajná zavazadla. Střecha se otevírá poměrně jednoduše. Stačí uvolnit aretaci kličkou a střecha se odpoutá nevelkou silou od horní části rámu předního skla. Pak už jen stačí stisknout a podržet tlačítko.

Elektrika se postará o to ostatní. Skládání a natažení trvá pouhých 22 sekund. Před turbulencemi je posádka dobře skryta za černým sklem. Přestože je nízké, má ho skoro nad sebou, neboť lidé sedí hodně nízko. Pokud však rychlost vozu dostoupí stovky, přece jen vzduch začíná obracet kadeře. Jak na to vyzrát? Existuje možnost přikoupit si clonu. A ještě něco. Řidič musí při natažené střeše skoro výhradně sázet při couvání na boční zpětná zrcátka. Zadní okno není velké a poslouží opravdu jen k hrubé orientaci.

Automat jedna báseň

Jakkoli Crossfire Roadster zůstává věrný americkému designu, s technikou už je to jinak. Spřízněnost v rámci koncernu Daimler Chrysler s Mercedesem mu přihrála podvozkové skupiny a motor této německé značky, převážně z minulé generace modelu SLK. Pod kapotou přede benzínový 18ventilový vidlicový šestiválec o zdvihovém objemu 3,2 l a výkonu 160 kW. Ve spojení s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou vůz zrychluje z klidu na stovku za 6,5 s a dosahuje maximální rychlosti 250 km/h.

Za příplatek si lze dopřát pětistupňovou samočinnou převodovku Chrysler s ručním režimem řazení Autostick. Ta se ukázala být velmi kvalitní, řadila jedna báseň. Dynamickými hodnotami roadster překonává o něco kupé, a to ipřesto, že jeho hmotnost narostla o 36 kg, především kvůli bezpečnostním úpravám vozu bez pevné střechy, to znamená hlavně zvýšením tuhosti karosérie. Nejlépe sílu motoru člověk vnímá ve středních otáčkách (od 2600 po 5300 ot./min.), neboť tehdy je k dispozici 90 procent z nejvyššího točivého momentu.

Příjemně tvrdé pérování

Zvlášť se staženou střechou se řidič nechává unášet při každém sešlápnutí pedálu plynu snad nenapodobitelným, pronikavým zvukem velmi kultivovaného motoru. Roadster má příjemně tvrdé pérování, které příliš neruší ani vyznavače komfortní jízdy. Řidič se s ním rychle spřátelí, i když po prvních zatáčkách je možná trochu překvapen nakláněním. Ale není to nebezpečné. Silnou oporou jsou velká široká kola, s nimiž dokáže leccos ustát i na příčných nerovnostech a horších silnicích. Neztrácí nic ze své suverenity.

V tom ho dokáže podržet také řada bezpečnostních systémů - za všechny uvádím elektronický systém jízdní stability, spoiler na zádi, který se samočinně vysouvá při rychlosti nad 100 km/h, nebo výkonné brzdy, které dokáží vůz zastavit ze stokilometrové rychlosti na 38 metrech. Přesto všechno jsou krevní skupinou tohoto otevřeného vozu silnice s bezvadným povrchem. Tam se dokáže až neuvěřitelně rozparádit, vzbudit hodně emocí. Zájemce u nás začíná Chrysler Crossfire Roadster oslovovat právě nyní, a to v ceně od 1 340 000 Kč.