Tuzemský importér kromě standardní záruky přidává i záruku mobility pro první dva roky používání. Dojde-li na cestě k vybití akumulátoru, zajistí Volkswagen odtah vozu k nejbližší nabíjecí stanici - bezplatně až třikrát za rok. Rovněž si zákazník po dobu dvou let může zdarma vypůjčit vůz do velikosti modelu Golf s klasickým spalovacím motorem na 10 dní ročně.

Nový Volkswagen e-up!, který nabídne dojezd až 160 km (praxe bývá o desítky kilometrů horší – viz náš test Nissanu Leaf), mohou na českém trhu oficiálně prodávat (a poskytovat servis) výhradně „autorizovaní prodejci elektromobilů značky Volkswagen“, jimiž jsou V Česku pouhé dvě společnosti – Auto Jarov a Porsche Brno.

Volkswagen e-up!

Volkswagen e-up!

FOTO: VW

O čtvrt tuny těžší Škoda Citigo zatím na elektřinu nebude

Elektrický up pohání elektromotor o výkonu 60 kW (82 koní), proti základní benzinové verzi je tento model o značných 250 kilogramů těžší. Z nuly na stovku zrychlí za rovných 14 sekund, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena při 135 km/h.

V roce 2012 sice šéf Škody Winfried Vahland prohlásil, že Škoda Citigo bude v elektrické verzi dostupná v roce 2014, nyní to ale vypadá, že se zpozdí, možná se první generace citiga předělaná na elektrický pohon nezačne prodávat nikdy.

Podle informací Novinek letos elektrická verze citiga nedorazí. Technicky není problém citigo, které se nabízí i ve verzi CNG, předělat na elektrický pohon, otázkou je, nakolik rentabilní by tato verze byla, notabene když stejné auto už nabízí Volkswagen.