Článek
K přezutí zimních pneumatik na letní není třeba cokoliv dodávat, v servisu je to otázka zhruba půlhodiny. Pokud přezouváte celé disky i s nasazenými pneumatikami řeknou si v servisu 200 - 300 korun, přezutí z disku na disk vyjde u všech čtyř kol na 500 - 600 korun.
Poté je dobré zamířit do myčky a umýt důkladně celé auto včetně podvozku, kde po zimě bývají zbytky posypových materiálů, soli a dalších nečistot. Pak už stačí jenom vyndat z auta nepotřebné zimní věci (řetězy, škrabky, lopatky apod.) a vyluxovat interiér.
Tím je hotova základní údržba, a pokud auto nic „nezlobí”, stačí nechat zkontrolovat klimatizaci, případně udělat zátěžový test autobaterie (pokud auto v zimě dlouho stálo a jezdilo spíše kratší trasy pod 20 kilometrů).
Stěrače stojí od tří stovek
Po zimě se hodí i výměna stěračů, které jsou často poškozené po námraze. Neoriginální stěrače vás v sadě dvou předních a jednoho zadního vyjdou na tři stovky, značkové na zhruba 600 korun a sada originálních stěračů například na fabii II přijde na zhruba 800 korun.
Výrobci pro stejné modely používají různé druhy uchycení i délky, před koupí neoriginálního dílu si přesně změřte délku a zjistěte si typ uchycení. Kvalitní neoriginální stěrače mohou udělat stejnou službu jako ty originální trojnásobně dražší, vždy ale záleží na konkrétním výrobci.
Klimatizaci nechte jednou ročně vyčistit
Klimatizace potřebuje každoroční servis, jinak napáchá více škody než užitku. Nejvhodnější doba pro kontrolu je na jaře - v létě se totiž klimatizace používá nejvíce. Výrobci automobilů obvykle doporučují výměnu kabinového filtru jednou za dva roky nebo po ujetí 30 tisíc kilometrů.
Například na fabii přijde výměna na cca 550 korun. Automobilky doporučují alespoň jednou ročně provést i dezinfekci klimatizace. Každý druhý rok by měla být provedena i výměna chladiva. Více najdete v našem dřívějším článku. [celá zpráva]