O renesanci v mnoha ohledech zajímavé značky Alfa Romeo mluví její vlastník každou chvíli. Kromě modelu 4C ve verzích kupé a roadster ale italské automobilce intenzivně chybí kvalitní sedan/kombi střední (konkurent pro BMW řady 3 nebo Mercedes-Benz třídy C, Škodu Superb) a vyšší střední třídy (BMW řady 5 a další).

O nové platformě Giorgio s pohonem zadních kol jsme informovali už začátkem roku. [celá zpráva] Jak nyní zjistil německý AutoBild, nová platforma by měla dát vzniknout celkem sedmi novým modelům: Giulia coby sedan a později i kombi by měla dorazit koncem příštího roku, do roku 2018 je naplánována i větší Alfetta. Ta bude rovněž nabízet dvě karosářské verze – sedan a kombi.

Mazda MX-5

Mazda MX-5 – nástupce vyvíjejí společně Mazda a Alfa Romeo.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

SUV ve dvou verzích a roadster 

Do čtyř let by měl být zahájen prodej SUV, které se bude nabízet ve dvou velikostech. Společně s Mazdou Italové pracují na nástupci populárního sportovního roadsteru MX-5, který by se měl v sériové verzi představit v roce 2015.

Podle informací AutoBildu nyní prodávané modely MiTo a Giulietta nedostanou své nástupce. Dosud se mělo za to, že Alfa přijde s druhou generací těchto hatchbacků.

Návrat do USA

Na dubnovém autosalonu v New Yorku plánuje šéf skupiny Fiat Sergio Marchionne oznámení oficiálního návratu Alfy Romeo na severoamerický trh. Zatím ale není zřejmé, kdy přesně si Američané budou moci Alfy ve své domovině koupit. Hovoří se o červnu – a v souvislosti s opakovaným návratem italské značky nutno dodat, že jde o červen letošního roku. V nabídce bude zatím jediný model – 4C.

Fiat zastavil vývoz automobilů Alfa Romeo do USA v roce 1995. Italský koncern chtěl původně tuto značku vrátit na americký trh již v roce 2008, obnovení prodeje ale z různých důvodů několikrát odložil. Fiat vlastní značku Alfa Romeo od roku 1986.