Nebylo to však v Bavorsku, jak by se mohlo zdát, ale v pronajaté továrně Ambi-Budd na berlínském letišti Johannisthal. Tímto automobilem byl v licenci vyrobený malý britský vůz Austin Seven pod označením BMW 3/15 (typ DA1).

První "bavoráky" měly vodou chlazený patnáctikoňový motor o obsahu 750 kubických centimetrů, spotřebu kolem šesti litrů na 100 kilometrů a pořizovací cenu 2200 říšských marek. Byly jednoduché a spolehlivé a byl o ně značný zájem. Celkem se jich prodalo na 16 000 kusů v několika karosářských variantách.

Významný výrobce leteckých motorů

Dříve než společnost BMW s výrobou automobilů a motocyklů začala, patřila k významným producentům leteckých motorů. Po první světové válce však Německo dostalo od vítězných mocností zákaz stavby letadel a leteckých motorů, takže firma BMW musela svou výrobu přeorientovat.

A rozhodla se, že se zaměří na jednostopá a dvoustopá vozidla. V roce 1923 vyjel z jejích bran první motocykl a o šest let později i automobil, třebaže licenční. S prvním automobilem vlastní konstrukce přišla bavorská automobilka v roce 1932.