Po úspěšném modelu Citroen Saxo Entreprise přebírá štafetu užitková verze modelu C2 Entreprise. Nákladový prostor o objemu až 840 l je zcela rovný a zakončen vysokou dělicí přepážkou. Užitečná hmotnost se pohybuje mezi 394 a 408 kg podle motoru - zákazník má na výběr mezi osvědčeným zážehovým čtyřválcem 1,1i (44 kW) a mimořádně úsporným dieselem 1,4 HDi (50 kW).

Malý ambiciózní pomocník převzal dynamický styl osobního automobilu, jeho jízdní kvality i přednosti, pokud jde o pohodlí a bezpečnost. Samozřejmostí jsou posilovač řízení, palubní počítač a čelní airbagy. Je vybaven i praktickým systémem automatického zamykání dveří a víka nákladového prostoru za jízdy, což přispívá k vyšší bezpečnosti provozu především v městském prostředí. Cena Citroenu C2 Entreprise začíná na 237 400 Kč (bez DPH) za verzi 1,1i.

Všeuměl v novém hávu

Prodej modelu Citroen Jumpy na českém trhu se loni ve srovnání s předcházejícím rokem téměř zdvojnásobil. Základní struktura modelové řady nadále zahrnuje dvě nejoblíbenější varianty - uzavřenou dodávku pro přepravu zboží a polokombi FlexiVan pro současnou přepravu osob i nákladu. Nabídka jumpyho však byla rozšířena také o ryze osobní devítimístnou verzi Combi Comfort.

Zákazník si nyní může vybrat ze tří vznětových motorů, spojujících výkon, úspornost i šetrnost k životnímu prostředí. Základní motor 1,9 D (51 kW) je vhodný pro dopravce na dlouhých cestách, kterým záleží především na velké spolehlivosti vozidla a výdajích spojených s jeho provozem. Silné motory 2,0 HDi (70 kW a 80 kW) poskytují velký výkon pro častou přepravu na hranici užitečné hmotnosti vozidla a propůjčují mu solidní dynamické vlastnosti bez ohledu na zatížení. To se může pohybovat v rozmezí 815 až 900 kg v závislosti na volbě pohonné jednotky.

Z hlediska přepravní kapacity tvoří jumpy přechod mezi menším berlingem a větším jumperem. jumpy vznikl ve společném projektu PSA Peugeot Citroen a Fiatu, takže vedle skříňových verzí také víceúčelová provedení Kombi a Kombi-speciál, přičemž zákazníci ocení, že u skříňových modelů a modelů Kombi-speciál mohou plátci daně z přidané hodnoty uplatnit odpočet DPH.

Caddy, jehož rozvor je dlouhý 2682 mm, nabízí při vnějších rozměrech - délce 4405, šířce 1802 a výšce 1833 mm - prostor pro náklad o objemu 3,2 m3. Na rovnou podlahu lze uložit zboží vyrovnané na europaletě. Nákladový prostor pětimístných modelů Caddy Kombi téměř identické sourozence nabízí u nás Peugeot pod názvem Expert a Fiat pod označením Scudo. Nejlevnější jumpy - dodávka s motorem 1,9 D - vyjde na 435 900 Kč bez DPH.

Caddy druhé generace

Druhá generace VW Caddy, která využívá řady společných dílů a technologií sesterských modelů Golf V a Touran, je charakteristická svou novou koncepcí s bočními posuvnými dveřmi a moderním designem. Také interiér je zcela nový a svým precizním zpracováním určitě stojí na špici segmentu lehkých dodávkových automobilů. V počáteční fázi nabídka zahrnuje má objem až 2,3 m3. Užitečnou hmotností 750 kg se novinka zařazuje mezi nejvýkonnější automobily své kategorie.

Zájemci o nový model mají v první fázi možnost volit buď zážehový motor o objemu 1,4 l (55 kW), nebo atmosférický vznětový čtyřválec 2,0 SDI s přímým vstřikováním nafty do válců o výkonu 51 kW. O něco později nabídku obohatí také zážehový čtyřválec o objemu 1,6 l (75 kW) a turbodiesel 1,9 TDI (77 kW) a vyjedou také verze s luxusní výbavou Life. Cena nových modelů VW Caddy začíná na 349 190 Kč (bez DPH) za dodávku poháněnou benzínovým čtyřválcem 1,4 l (55 kW).

Nový VW Transporter zároveň získal titul Van of the Year 2004. Nová generace tak zopakovala úspěch svého předchůdce, který se svého času rovněž ozdobil tímto titulem.

Bezpečné mercedesy

Nový Mercedes-Benz Viano prezentuje kompletní rodinu automobilů typu van, která nahrazuje dosavadní třídu V a vozy Vito F a Vito Marco Polo. Částí integrovaného vývoje byl kromě toho nový skříňový vůz a kombi s tradičním označením Vito. Nová automobilová řada pokrývá proti její předchůdkyni výrazně širší spektrum využití. K dispozici jsou tři délky vozů (4748 až 5223 mm) ve dvou rozvorech náprav (3200 mm a 3400 mm) a dále čtyři motory pro viano a pět motorů pro vito. Jedná se o dva, resp. tři vznětové motory CDI (65 až 110 kW) a dva zážehové šestiválce (140 a 160 kW). Jejich výkon se přenáší na kola zadní nápravy prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky nebo pětistupňového automatu.

Řadu dodávek Mercedes-Benz Vito tvoří skříňové verze pro dopravu zboží a materiálů, polokombi pro smíšené využití a mikrobus pro přepravu osob v profesionálním nasazení. Kromě toho je v nabídce verze Vito Mixto s možností kombinace přepravy až šesti osob a materiálu v nákladovém prostoru bez oken. Tři délky vozu a možnost volby ze dvou výšek zvětšují vnitřní prostor až na 6,49 m3 (dosavadní maximum bylo 4,8 m3). Rozměry bočních posuvných dveří dovolují u skříňové verze například nakládání europalet vysoko-zdvižným vozíkem.

Všechny modely jsou sériově vybaveny mj. čtyřmi kotoučovými brzdami, vpředu s vnitřním chlazením, systémem jízdní stability ESP a řidič je chráněn velkoobjemovým čelním airbagem. Cena novinky začíná na 469 000 Kč (bez DPH) - tu lze odpočítávat až do šestimístné nákladní verze.