Na nové škodovácké studii, která se poprvé naživo ukáže na ženevském autosalonu, zaujmou netradičně tvarované, skvěle vypadající trojúhelníkové světlomety. Ostře řezané světlomety připomínají podle automobilky český broušený křišťál. Podobný tvar mají i přední mlhovky. Parádní je prudké zakončení v oblasti zadních dveří, mimochodem přední dveře jsou bezrámové.

Světová premiéra nové studie Škoda VisionC na 84. ženevském autosalonu.

Světová premiéra nové studie Škoda VisionC na 84. ženevském autosalonu.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Světová premiéra nové studie Škoda VisionC na 84. ženevském autosalonu.

Škoda VisionC na 84. ženevském autosalonu.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

„Design má být atraktivní, nepotřebujeme zbytečné prolisy a hrany,“ uvedl šéfdesignér Škody Jozef Kabaň. Designu pomáhá mírně skloněné čelní okno a elegantní převisy, v přední části je jemně skryto napojení kapoty na blatníky, vzadu plynule přechází z boků do hrany pátých dveří. Výrazné jsou rovněž zadní blatníky a samozřejmě trojúhelníková světla zasahující hluboko do boků.

Interiér je vzdušný, přehledný a v dobrém slova smyslu jednoduchý.

Interiér je vzdušný, přehledný a v dobrém slova smyslu jednoduchý.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Kliky zapuštěné do karoserie

Velmi elegantní jsou „neviditelné“ kliky. Designeři je zapustili do dveří přímo pod linii Tornádo tak, aby nerušily čisté tvary karoserie. Pro otevření stačí podržet u kliky ruku, klika se automaticky vysune a dveře lze otevřít.

Futuristicky pojaté ukazatele přístrojového štítu by se klidně mohly objevit v novém superbu.

Futuristicky pojaté ukazatele přístrojového štítu by se klidně mohly objevit v novém superbu.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Plně funkční studie stojí na modulární platformě koncernu Volkswagen nazvané MQB, litá kola na zářivě zeleném autě mají rozměr devatenáct palců. Pod kapotou pracuje 1,4litrový benzínový motor TSI schopný spalovat benzín i zemní plyn (CNG). Výkon motoru činí 81 kW/110 koní.

Uvnitř jsou čtyři samostatná sedadla.

Uvnitř jsou čtyři samostatná sedadla.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky