Hlavní obsah

Nové twingo otočilo. Nově má motor vzadu a poháněná zadní kola

Novinky, maž

Nové twingo, které se vyrábělo od roku 2008, francouzská automobilka Renault vyvíjela od roku 2010 společně s Daimlerem. Novum je rovněž návrat ke koncepci „všechno vzadu”, kdy se - stejně jako ve smartu - vzadu nachází motor a poháněná jsou kola právě zadní nápravy.

BEZ KOMENTÁŘE: Renault TwingoVideo: Renault

 
Článek

Venku je sada oficiálních fotografií, s technickými údaji ale výrobce ještě vyčkává a zveřejní je za 14 dní na ženevském autosalonu, kde si nové twingo odbude světovou premiéru.

Největší změnou u třetí generace je samozřejmě dnes už pozapomenutá koncepce á la Škoda 120 s pohonem zadních kol a motorem vzadu.

Foto: Renault

Renault Twingo (2014)

Díky ní se vylepší poloměr otáčení, manévrovatelnosti - u primárně městského automobilu - to jenom pomůže. Přesná čísla ale zatím chybí. Stejně jako údaje o použitých pohonných jednotkách.

Při pohledu na zadní partie s decentním spoilerem je zřejmé, že design se inspiroval u slavného modelu R5 Turbo. Přední maska s velkým logem, kulatými světly a úsměvem ve spodní části nárazníku je pak svou roztomilostí zacílena spíše na řidičky.

Celkovým tvarem nové twingo z profilu částečně připomíná novodobou reinkarnaci Fiatu 500.

Foto: Renault

Renault Twingo (2014)

V nabídce barev karoserie bude možné vybírat ze čtyř výrazných provedení - červené, žluté, modré a bílé. Z oficiálních fotografií je zřejmé, že připlatit si bude možné za střešní okno, které zasahuje až k druhé řadě sedadel.

Do interiéru nás zatím Renault nenechal podívat. Více tak bude jasné v úterý 4. března dopoledne, kdy si třetí generace twinga v záři reflektorů na prknech ženevského výstaviště odbude svou světovou premiéru.

Anketa

Ohodnoťte design modelu Renault Twingo (známkování jako ve škole)
1
72,4 %
2
7,7 %
3
6,5 %
4
3,8 %
5
9,6 %
Celkem hlasovalo 2184 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám