Hlavní obsah

Audi S1: nabručené miniauto dostalo 231 koní a pohon všech kol

Novinky, maž

Audi odhalilo ostré provedení miniaturního S1 a o něco většího hatchbacku (nebo chcete-li malého kombi) S1 Sportback. Obě auta žene vpřed čtyřválec o výkonu 231 koňských sil, výkon se přenáší na obě nápravy. Světová premiéra proběhne na nadcházejícím ženevském autosalonu.

BEZ KOMENTÁŘE: Audi S1 SportbackVideo: Audi

 
Článek

Pokud jste chodili v osmdesátých letech na rallye závody, jméno Audi S1 vám je určitě povědomé. Německá automobilka nyní tato dvě písmena oprášila a použila je pro dva malé modely, které vycházejí z A1, respektive A1 Sportback. Proti standardní verzi se S1 liší upraveným zevnějškem (přední a zadní nárazník, boční prahy, koncovky výfuku) a sportovnějším interiérem. Ten kromě pedálů z kartáčované oceli nabízí i dva typy sportovních sedaček.

Standardem jsou sedmnáctipalcová litá kola, v příplatkové výbavě figurují i ráfky s průměrem o jeden palec větším. Přední kotouče brzd mají průměr 310 mm, na přání mohou být třmeny červené (včetně přidaného loga S1).

Foto: Audi

Audi S1 Sportback (2014)

Foto: Audi

Audi S1 / Audi S1 Sportback (2014)

Dvoulitr produkuje 231 koní

Pod kapotou se nachází turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 2.0 TFSI, který je vyladěn na nejvyšší výkon 170 kW (231 k) a maximální točivý moment 370 Nm. Modely Audi S1 a S1 Sportback zrychlí díky dvoulitrovému motoru z 0 na 100 km/h za 5,8 s, resp. 5,9 s. Nejvyšší rychlost je u obou modelů stejná - 250 km/h. Když si pustíte video, uslyšíte, že zajímavě je naladěn i zvuk výfuku.

Foto: Audi

Audi S1 / Audi S1 Sportback (2014)

Výkon se přenáší na všechna čtyři kola prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex páté generace, což je obvyklé u modelů Audi s napříč uloženým motorem. Technicky tedy nejde i přes lákavé označení „quattro” o stálý pohon 4x4.

Technicky jednodušší zadní náprava s vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou používaná u modelů A1, byla nahrazena čtyřprvkovou konstrukcí. Jinak naladěný je i elektromechanický posilovač řízení a tlumiče. To vše pro co největší ochotu k zatáčení a sportovní dojem z řízení.

V Německu ceny začínají na částce 29 950 eur (cca 840 tisíc korun), prodej bude zahájen ve druhém čtvrtletí letošního roku.

Foto: Audi

Audi S1 Sportback (2014)

Foto: Audi

Audi S1 / Audi S1 Sportback (2014)

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám