Laserová světla nabídnou dvojnásobný rozsah proti diodám, BMW udává svítivost až 600 metrů. Laserové diody jsou desetkrát menší než  běžné diody. Obecnou nevýhodou LED světel je náročnost na jejich chlazení, v případě laserových světel je výhodou menší zahřívání, ale i velikost a s ní spojená hmotnost.

Výška laserového reflektoru je tak proti diodám podstatně nižší – BMW udává snížení z devíti na tři centimetry. To umožňuje designérům vytvářet zajímavé tvarování světlometu, ušetří se i prostor potřebný pro zástavbu.

Laserová světla v prodeji od podzimu 2014

Laserová světla pracují na principu vysoce výkonné diody, která vytváří paprsek pomocí speciálních čoček na bázi fluorescenčního fosforu. Tím se získá mimořádně jasné bílé světlo, které je údajně desetkrát intenzivnější než u běžných světelných zdrojů.

Vlevo full LED světla, vpravo laserová světla

Vlevo full LED světla, vpravo laserová světla.

FOTO: BMW

Systém rovněž využívá kameru, aby zabránil oslnění protijedoucích řidičů. Cena za tuto technologii zatím nebyla oznámena, zpočátku ale bude hodně vysoká; náš tip je částka kolem 200 000 korun. BMW chce v následujících letech touto technologickou novinkou vybavit i své další modely.