Článek
Lidé si přitom ze tří čtvrtin servis vybírají podle vlastní zkušenosti, pro 40 procent je na prvním místě kvalita služeb, 29 procent dá na doporučení a 24 procent se rozhoduje podle ceny. Kolem 53 procent lidí v posledních pěti letech svůj servis nezměnilo.
Neautorizované servisy navštěvují nejčastěji lidé ve věkové skupině mezi 30 a 44 lety. Celkem 53 procent dotázaných jezdí do autoservisu dvakrát do roka, jednou ročně jezdí do servisu 15 procent a méně často pak 12 procent dotázaných. Zhruba devět procent motoristů jezdí do servisu jednou za dva měsíce nebo častěji a osm procent naopak nejezdí do servisu nikdy.
Nejčastěji výměna pneumatik
Kolem 54 procent respondentů jezdí do servisu měnit pneumatiky, 45 procent dotázaných odpovědělo, že důvodem návštěvy je výměna oleje, 41 procent dále uvedlo pravidelnou servisní prohlídku a 29 procent dotázaných jezdí do servisu nejčastěji kvůli měření emisí a zajištění STK.
Průměrná útrata v autoservisu je 2750 korun. Průměrná útrata v neznačkovém servisu je 2372 Kč, což je o 1010 Kč méně, než je průměr v autorizované provozovně.