Dominantní změnou proti běžné Octavii Combi je samozřejmě bohaté oplastování, které se táhne kolem celého vozu. V černé barvě jsou vyvedené nejenom blatníky a nárazníky, ale i prahy a boky dveří. Jiný je i otvor přivádějící vzduch do motorového prostoru a mlhové světlomety.

Světlá výška je oproti běžnému modelu octavie vyšší o 33 milimetrů. Součástí standardní výbavy jsou sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin.

V nabídce motorizací budou dva vznětové a jeden zážehový motor. Technické parametry ale Škoda neuvedla. Novinkou je možnost táhnout přívěs o hmotnosti až dvou tun (zlepšení o 25 procent).

Škoda Octavia Scout (2014)

Škoda Octavia Scout (2014)

FOTO: Škoda Auto

Škoda Octavia Combi

Škoda Octavia Combi

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Všechny verze skauta mají mezinápravovou spojku Haldex 5. generace (předchozí měla „čtyřku“). Mezigenerační rozdíl tkví v nižší hmotnosti (zhruba o 1,5 kg méně) i v kompaktnějších rozměrech, které ulehčují zástavbu do konkrétního vozidla. Nová verze nemá tlakový zásobník, jinak konstruované je axiální čerpadlo.

Reakční časy připojení zadních kol jsou u obou verzí prakticky totožné, vzhledem k tomu, že jde o milisekundy, jsou prakticky nepostřehnutelné. Výhodou páté generace haldexu je přímá integrace do elektronických systémů (ABS, ESP apod.).

Interiér má minimum odlišností

V interiéru je standardně kůží potažený multifunkční tříramenný volant a plakety s nápisem Scout (jsou na volantu, řadicí páce a patrně i jinde). Poněkud nepatřičně působící madlo před spolujezdcem, které měla minulá generace, soudě dle jediné oficiální fotografie interiéru, zmizelo. Jinak uvnitř nenajdete nic odlišného od běžné Octavie Combi.

Premiéru bude mít Octavia Scout počátkem března na ženevském autosalonu, kde budou zveřejněny i prodejní ceny.

Škoda Octavia Scout (2014)

Škoda Octavia Scout (2014)

FOTO: Škoda Auto