Článek
"Musíme odstranit zbytečný balast, to znamená standardizovat postupy a struktury a udržet je ve všech našich továrnách po světě co nejštíhlejší," uvedl Winterkorn. Volkswagen čekají výdaje na rozšiřování vysoce adaptabilní výrobní platformy a na vývoj úspornějších motorů. Bude se muset také potýkat s cenovými slevami u prodejců a silným kurzem eura.
"Volkswagen musí pod tlakem sílící konkurence přenést nekompromisní preciznost a oddanost věci, kterou prokazuje u svých automobilů, do všech oblastí skupiny," uvedl šéf koncernu, do něhož patří i česká Škoda Auto. "Musíme ve výrobě bojovat o každou minutu, musíme dál snižovat náklady," dodal.
Volkswagen loni předstihl v prodeji amerického rivala General Motors a stal se druhým největším prodejcem automobilů na světě za japonským konkurentem Toyota Motor. Skupina zvýšila prodej o pět procent na 9,73 miliónu vozů, což bylo o zhruba 15 000 více, než prodala GM. Prodej Toyoty stoupl o dvě procenta na 9,98 miliónu vozů. Volkswagen se do roku 2018 hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě.