Zatím není jisté, zda se tento model dostane do sériové výroby, je to však velmi pravděpodobné - techniku by tento model sdílel se současnou octávií, což by značně snížilo výrobní náklady. Škoda navíc potřebuje model, který by přinášel více emocí. Otázkou je, zda koncern výrobu konkurenta pro Volkswagen CC povolí.

Na právě představené škodovácké studii, která se poprvé naživo ukáže na ženevském autosalonu, zaujmou nově tvarované, skvěle vypadající trojúhelníkové světlomety. Podobný tvar mají i přední mlhovky. Parádní je prudké zakončení v oblasti zadních dveří, mimochodem, přední dveře by měly být bezrámové.

Dopadne VisionC jako VisonD?

Některé prvky ze studie by se měly objevit na připravovaných modelech mladoboleslavské automobilky. Sice lze novou studii zatím posoudit na základě skici, i tak by asi byla velká škoda, kdyby se toto „kupé” nedostalo do výroby.

V této souvislosti je nutné připomenout rok 2011 a znovu ženevský autosalon. Škoda zde představila studii nazvanou - historie se téměř opakuje - VisionD. O pohledném hatchbacku zástupci automobilky vehementně tvrdili, že jde jen o ukázku designu pro budoucí modely, v žádném případě podle nich nešlo o sériovou verzi.

O dva roky později se z VisionD stal sériový Rapid Spaceback, byť s několika retušemi. Bude se opakovat stejná situace i v roce 2016?

Škoda Rapid Spaceback 1.2 MPI

Škoda Rapid Spaceback

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Kupé s více než dvěma dveřmi přinesl Mercedes

Mercedes-Benz v roce 2003 modelem CLS založil pseudokategorii čtyřdveřových, respektive pětidveřových „kupé". Bez ohledu na prostý fakt, že kupé může mít pouze jeden pár dveří, se ukázalo, že o elegantní sedany s o něco menší praktičností je poměrně velký zájem.

V roce 2002 Škoda představila studii Tudor, vycházející z první generace novodobého superbu. Sériové výroby se tento model nikdy nedočkal. Poslední kupé Škoda vyráběla v letech 1984 - 1990 - šlo o model Rapid.