Dovozce automobilů Audi staví na startovní čáru další výrazně sportovní model, atraktivní Audi S4 Cabriolet. Pod jeho přední kapotou se ukrývá vidlicový osmiválec V8, který svých 344 k výkonu přenáší přes šestistupňovou převodovku na všechna kola prostřednictvím systému quattro. Vysoký výkon a především mohutný točivý moment 410 Nm, který je k dispozici při 3500 ot./min., propůjčuje vozu oslňující dynamiku: sprint z 0 na 100 km/h zvládá za 5,9 s, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Skládací textilní střecha má standardně elektrohydraulické ovládání, které ji dokáže spustit či naopak natáhnout za necelých 30 sekund. O bezpečnost a ochranu cestujících se stará celá řada prvků - například při případném převrácení chrání posádku extrémně pevný rám čelního okna a dvojice masivních vzpěr, které se na popud citlivých čidel bleskově vysunou z prostoru za opěradly zadních sedadel. Do standardní bezpečnostní výbavy patří také mj. čelní a boční airbagy, ABS s integrovaným brzdovým asistentem nebo elektronický stabilizační systém ESP.

Ovládání usnadňují a komfort cestování umocňují mj. dvouzónová automatická klimatizace, dálkově ovládané centrální zamykání, informační systém řidiče, čalounění sedadel v kombinaci Alcantara/ kůže, autorádio Chorus propojené s devíti reproduktory, elektricky nastavitelná sportovně tvarovaná přední sedadla nebo xenonové světlomety. Cena nového kabrioletu Audi začíná na 1 999 500 Kč.

Nad hlavou stále nebe

Renault svou novinku nazval Mégane II Coupé-Cabriolet. Ke zvláštnímu označení podle dvou typů karosérií přispěla právě zvolená skládací střecha. Ta je totiž pevná a do kufru zajede díky elektrickému ovládání. Mezi automobilky s obdobným pojetím je originální tím, že je celá skleněná. Posádku tak za jízdy může stále doprovázet nebe nad hlavou. Coupé-Cabriolet, dlouhý 4355 mm, je určen čtyřem cestujícím. Disponuje zároveň poměrně velkým zavazadlovým prostorem, který v úpravě kabriolet představuje objem 190 l a v kupé dokonce 490 l.

Výrobce nešetří ani nabídkou motorů: k mání jsou dva benzínové 16ventilové čtyřválce 1,6 l (115 k) a 2,0 l (130 k) a jeden turbodiesel 1,9 dCi (120 k). Avšak co nevidět - zřejmě v červenci - doplní zážehové mory turboverze dvoulitru.

Nejdražší z uvedených variant je zatím nejvybavenější verze Privilage modelu 1,9 dCi, která vyjde na 775 000 Kč. Nejlevnější pak je šestnáctistovka Dynamique za 660 000 Kč. I ta se však může pochlubit solidní výbavou zahrnující mj. ABS s rozdělovačem brzdných sil a brzdovým asistentem, šestici oken a manuální klimatizaci.

V americkém retrostylu

Auto v retrostylu - Chrysler PT Cruiser - zaujal nejednoho motoristu. Teď k nám přijíždí i jeho otevřený vůz s přídomkem Cabrio.

V tomto případě se jedná o čtyřmístné, 4288 mm dlouhé auto s plátěnou střechou. Její spouštění či natahování se uskutečňuje tlačítkem na palubní desce rovněž elektricky, přičemž každá operace nemá přesáhnout 10 sekund. Při spouštění se ukládá za zadní sedadla, takže neomezuje objem kufru. Ten - pokud jsou obsazena všechna místa - má objem 210 l. Sklopíli se dělená zadní sedadla, zavazadlový prostor naroste až na 377 l.

Také v tomto kabrioletu jsou pod kapotou velmi silné motory. Jde o dvojici čtyřválců o shodném objemu 2,4 l, a to v atmosférickém či přeplňovaném provedení. První dosahuje výkonu 150 koní, přičemž jeho přenos na kola zprostředkovává buď ručně řazená pětistupňová převodovka, nebo čtyřstupňový automat. Turbomotor (220 k) je dodáván výhradně s manuální pětistupňovou převodovkou. V této konfiguraci Chrysler PT Cruiser Cabrio dosahuje nejlepších dynamických hodnot: zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,5 s a největší rychlosti 200 km/h. Cena verzí s atmosférickým čtyřválcem začíná na 879 000 Kč, s přeplňovaným na 959 000 Kč.